BB-väskan

Jag har gått igenom BB-väskan och den är nu färdigpackad :-D

Att ta med till förlossningen:

  • Blodgruppering
  • Legitimation
  • Sköna kläder & amnings-bh
  • Inneskor (kommer ju endast i mina foppatofflor numera, så de är just nu både inne- & uteskor)
  • Kamera
  • Mobiltelefon & mobilladdare (mobilen är alltid med)
  • Block & penna att skriva förlossningsberättelsen i (om det finns tid & ork förstås)
  • Ett ombyte till Simon
  • Necessär med hygienartiklar till mig & Simon (schampo, duschkräm, tandborste, tandkräm etc.)
  • På tok för mycket bebiskläder ;-)
  • Napp
  • Blöjor

Jag vet att jag egentligen packat lite väl mycket grejer. Men hellre att jag kommer dit med för mycket packning än alldeles för lite! Sen så är det faktiskt inte så lätt när man är förstföderska, allt är ju så nytt :-)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha aah de är bra att du har packat kameran 2 gånger ;)

2009-07-07 @ 13:35:57
Postat av: Malins mamma ;)

Ett tips från en gammal mamma, ta med ett eget örngott eller liknande. De dom har på lassa luktar så starkt att dom brukar bli lite röda i ansiktet av dom. Fast nu sover dom väl på rygg och inte på mage. + en tutte brukar inte vara fel heller, personalen bad mig köpa en för "mina bebisar" ville suga så mycket. Men personalen får inte ge eller tipsa om det, men en gammal barnmorska viska det till mig ;) Lycka till

2009-07-07 @ 16:55:11
Postat av: Anonym

Är det min mamma?

2009-07-07 @ 17:50:32
URL: http://gabson.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack anette :) Jo, jag har faktiskt packat en napp, men har bara glömt skriva det på listan. Ska lägga till det nu :)

2009-07-07 @ 21:52:28
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0