Vecka 40

Du är på dag 274 av 280. (97,9%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 15 jul 2009
Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Barnet är redo att möta omvärlden, 92 procent av alla barn föds mellan vecka 38-42.

Källa: Familjeliv.se



Mina tankar: Ja, då var vi inne på sista graviditetsveckan :-) Jag är exalterad, nervös, lycklig, orolig.. Det är mycket känslor just nu! Jag håller på att längta ihjäl mig känns det som, vill snosa bebis nu :-D

Kommentarer
Postat av: "The One."

Ja du nu är det snart dags, men jag kommer "snooza" mest... ^^

2009-07-11 @ 11:14:43
URL: http://simonbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0