Underbara vår

Glukosbelastningen gick bra. Det var inte särskilt lätt att få ner den där halv litern, kändes mer som 25 liter, men det gick vägen tillslut. Sköterskan som "hade hand" om mig blev däremot lite förbryllad över att mitt fastevärde var 4,9 och efter det att jag druckit sockerlösningen låg blodsockernivån på 3,6. Hon hade aldrig varit med om att det senare värdet varit lägre än fastevärdet. Vilket egentligen bara var bra! Jag har alltså definitivt ingen graviditetsdiabetes : )

Vi var även in på rutinkoll hos barnmorskan. Min barnmorska är verkligen underbar, så otroligt mysig! Den lilles hjärtljud låg på 138 slag/minut och sf-måttet (måttet på min mage från blygdben till livmoderns topp) var 27 cm, allt såg bara bra ut : )

Eftermiddagen har spenderats med Malin på hennes balkong. Och det syns faktiskt lite att jag suttit ute! Lite färg har jag fått. Vädret är underbart! Nu måste jag bara försöka hitta lite sommarkläder. Mina tunikor har i alla fall kommit nu, så jag ska hämta ut dem senare ikväll. Håller tummarna för att dom passar nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0