1:a advent

Idag är det 1:a advent och termometern visar - 11°C. Så härligt, men kallt! Men det är ju slutet på november så det ska vara många minusgrader :-)

Gabriel vaknade pigg och glad kl 8.00 imorse så då fick han lite käk och sen klev Simon upp med honom medan jag fick ligga kvar. Råkade somna om och vaknade först 11.00 :-) Då tände vi första ljuset i adventsljusstaken och åt upp resten av tacopajen som blev över från igår till lunch och nu väntar vi bara på att lilleman ska vakna och få lite mat och så ska vi gå in till stan och kolla julskyltningen! Så mysigt! Missade den förra året eftersom jag jobbade och iår är det ju Gabriels första skyltsöndag! :-D Visserligen kommer han nog bara ligga i vagnen och sova, men julen är ju en familjehögtid och det känns så underbart och speciellt att vi iår har en ny liten familjemedlem! Vår älskade lilla Gabriel, jag kan nog inte säga det nog ofta hur mycket jag älskar honom :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0