En lista

Hittade en lista som samanfattar gravditeten och förlossningen lite kort.

När fick du reda på att du var gravid?
Den 28 oktober 2008.


Blev det en chock?

Jag misstänkte att det var så, men när jag såg plusset tänkte jag "Vaaa?!"


Hur gammal var du då?

20 år.


Hade du mycket halsbränna?

Inte alls faktiskt!


Spydde du mycket?

En gång, men jag mådde väldigt illa de första 10 veckorna.


Hade du mycket foglossning?

Jo, redan från vecka 8. Min graviditet var ibland ett helvete med denna foglossning, från vecka 25 hade jag väldiga problem att röra mig.


Ditt sf-mått som störst?

33 cm.


Har du fått bristningar på magen?

Jo, och mycket! Men det är sånt man får räkna med :-)


Trodde du att det var en pojke eller flicka?

Jag trodde faktiskt benhårt på en flicka, men ändå sa jag alltid "han" om bebis.


Vad hoppades du på?

Jag hoppades faktiskt lite på en tjej. Men nu är jag väldigt glad att det var lille Gabriel som kom ut till oss :-)


Gick du över tiden?

2 dagar, var beräknad den 15/7 och Gabriel föddes 17/7. Fast vem vet när han hade tittat ut om jag inte blivit igångsatt?


Hur var förlossningen?

Långdragen och otroligt jobbig. Men den häftigaste upplevelse jag varit med om!


Blev du sydd?

Ett "bara för att"-stygn. Tack och lov sprack jag ingenting men barnmorskan ville sy ett stygn ändå. Jag hade inte ens ont där nere dagen efter, ganska lyxigt :-)


Dragen med sugklocka?

Nej.


Hur många var inne i förlossningsrummet?

5 stycken. Jag, Simon, barnmorska, läkare och undersköterska.


Hade du någon nära med dig?

Simon såklart :-)


Vilket sjukhus födde du på?

Sunderby sjukhus.


Hur stor var bebisen?

2890 gram och 49 cm lång.


Vad fick den heta?

Oskar Gabriel Björk.


Var allting värt det?

Ja, absolut!


Vill du ha fler barn?

Ja, men jag hade gärna sluppit graviditeten.


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej :) tänkte höra vilken tid vi ska gå på Tors? Mitt nr så de är lättast att få tag på mig sen 0730988808

2009-11-10 @ 08:27:46
URL: http://Linnhedin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0