Jobbigt läge

Vad jobbigt det är när man söker en krukväxt men inte har en susning om vad den heter.. Det är inte lätt att hitta rätt bland en miljard olika. Typiskt, för jag ska ha just en sån! De skrattade åt min förklaring på Buketten..

Jag: "Den är grön, ganska platt, tjocka blad som är lite halvrunda" 
Hon på buketten: "Är det en Hoya kanske?"
Jag: "Öh, jag vet typ vad Orkidé och Garderobsblomma är"

Nåja, har jag tur kanske jag kommer över en bild någonstans..



Uppdatering 18.40
Nu ger jag upp blom-letandet. Jag får ta en tur till Blomsterlandet i Luleå för där vet jag att de sålt blomman jag vill ha för ett par månader sen :-)

Kommentarer
Postat av: Anette

Kanske Paradis träd ??

2009-11-23 @ 19:29:30
Postat av: Julia

Har kollat på den, men inte det. Men jag vet att de kommer från samma samma art. Så mycket fick jag reda på när jag googlade :-)

2009-11-23 @ 21:44:58
Postat av: Julia

Det är inte den, men de kommer från samma familj! så mycket vet jag :-)

2009-11-23 @ 21:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0