Maräng

Jag gillar verkligen inte att göra maräng. Det är gott, men bökigt att göra! 2 bottnar blev bara skräp. Det kom pyttelite, lite, lite äggula blandat med äggvitan och då blev det en platt och bränd marängbotten. Som tur är har jag världens snällaste mamma som kommer hit med fler ägg snart :-) Har två bottnar kvar att göra sen är jag färdig med baket för idag, imorgon gör jag fyllningen och "dekorerar" tårtan gör jag på plats i kyrkan på lördag. Köket ser ut som fan, men det gör det alltid efter jag varit där och härjat :-)

Nu ska jag diska undan lite och dammsuga innan det är dax att plocka ut marängen ur ugnen.

Kommentarer
Postat av: malin

Oh titta min bebis ser mer levande ut nu igen :P

2009-10-22 @ 13:04:28
URL: http://gabson.blogg.se/
Postat av: ånis

Din mamma trodde att du skulle få för mycket ägg över.. åsså får hon komma med mer ;) Hehe..

Mys nu med familjen ikväll när dom kommer... det va ju ett tag sen ni sågs.. Kram

2009-10-22 @ 14:21:59
Postat av: Julia

Jo, och nu har jag sabbat två till, så måste ha mer ägg. ALDRIG MER säger jag. Har bakat sen 7 och har bara två tårtor.

2009-10-22 @ 15:06:19
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0