Samsovning

Jag har familjeliv.se som startsida och möttes idag av rubriken "Sov inte med din baby - Forskare: Samsova ökar risk för spädbarnsdöd". Kände direkt världens ångest då Gabriel sover mellan oss på nätterna. Men när jag läser artikeln ser jag sen att det inte alls var särskilt oroväckande. "Den viktigaste upptäckten var att över hälften, 54 procent, av de barn som avled i plötslig spädbarnsdöd gjorde det när de sov med en förälder eller ett syskon." Det betyder ju att 46 procent dör när de sover i egen säng. I princip 50/50 alltså. Om det varit 70/30 hade jag väl blivit lite orolig. Men usch för den hemska rubriken. Tycker det är FEL att skriva en sådan rubrik där massor med föräldrar och gravida läser mycket.

Tummen ner för familjeliv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0