Angående dopet

Jag känner att jag måste få förklara lite angående Gabriels dop och inbjudningarna..

Jag och Simon tog beslutet att inte bjuda våra vänner/bekanta på dopet av ekonomiska skäl, men undantag de som ska bli gudföräldrar, Malin och Johan. Jag och Malin har umgåtts väldigt mycket det senaste året, och hon har varit en underbar vän på många sätt, samt att både Malin och Johan är våra gemensamma vänner, därför är det en självklarhet att de är bjudna. Inte för att jag tycker att jag ska behöva försvara vilka jag bjudit och inte, men tyvärr blir jag tvungen det. Jag avstår inte från att bjuda någon på grund av att jag inte vill, utan som jag skrev ekonomiska skäl. För om jag bjuder alla mina vänner, då måste vi ju även bjuda alla Simons kompisar. Men det tycks ingen förstå? Poängen med detta i alla fall: hade vi haft möjlighet hade vi med stolthet och gläjde välkomnat Gabriel till världen genom att bjuda alla vänner och bekanta.

Anledningen till att jag skriver detta här är på grund av att jag inte har någon som helst aning om vem eller hur många som tagit illa upp. Och jag är alldeles för ledsen för att orka ringa någon..


Kommentarer
Postat av: Nina G

Jag har inte tagit illa upp! :D Hoppas lillkillen får ett superdop och massa fina presenter! Kram

2009-09-22 @ 17:34:46
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg,se
Postat av: Susanna

men usch va jobbiga folk kan vara!!

ingen kan väll FÖRVÄNTA sig att bli bjuden..usch...

Gosa med familjen istället och lägg ingen energi på dom idioterna!

puss och kram!

2009-09-22 @ 22:12:39
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag ser inte mig bara som vän... jag ser mig själv som en inneboende ;) tänkte att jag ringer dig idag när jag städat klart. Ska börja med det på ett tag.. Får inte ringa innan då vet jag att jag får ingenting gjort (igen) ;)

2009-09-23 @ 11:20:30
URL: http://gabson.blogg.se/
Postat av: Liselle

Hej där :)

Vi gjorde samma med Loves dop och jag vet många som gjort likadant så ha inget dåligt samvete...om ni döper i kyrkan är ju alla välkomna dit iallafall :) Är ju dopfikat/festen som ni då endast är familjen :) Hoppas allt är bra med er! kram

2009-09-23 @ 16:56:48
URL: http://smafotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0