Bada

Hittade en tråd på familjeliv om hur ofta man badar sina spädbarn och jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur ofta endel bara sina barn. Verkar som att många badar sina barn varannan var trejde dag. Är det bara jag som badar Gabriel "sällan"? Han badar 1 gång i veckan och så tvättar vi av honom med tvättlapp varje dag. Sen så badar vi ju honom givetvis fler gånger om det behövs :-) Ett barn i Gabriels ålder och yngre blir ju inte direkt smutsiga? Och jag tycker att det känns som att de torkar ut huden ist!  Men alla gör vi ju olika, och tur det :-) Men jag har ändå svårt att förstå!

Kommentarer
Postat av: jenny

Vi badar sigge varje eller varannan dag......tycker han blir så kladdig och äcklig av all mat och välling....han kräks rätt ofta oxå och det luktar ju inte så gott! Men vi smörjer in honom me miniderm salva efter varje bad så han är då inte torr i huden:) men naturligtvis så badar ju alla sina barn hur ofta/sällan man själv tycker är nödvändigt:)

2010-04-13 @ 18:32:13
Postat av: Anonym

Alla är vi ju olika i herrens hage. Varför ska man inte göra det om barnet tycker det är mysigt, trots allt har ju barnet skvalpat runt i vatten i 9 månader eller 10 månader. Det är ju inte bara för att tvätta man badar barn, utan man badar många gånger för att barnet TRIVS i vatten. Sen är ju alla olika vissa "luktar" fortare än andra. Sluta följa regelböcker hela tiden utan njut av barnet och den här tiden tillsammans. vem säger att böcker och bvc vet allt. använd sunt förnuft.

2010-04-13 @ 21:13:16
Postat av: Anonym

Ibland badar man barnet för att det trivs i vattnet, dom har ju trots allt legat i vatten i 9-10 mån. Behöver ju inte alltid vara för att dom är smutsiga. En mys stund.

2010-04-13 @ 21:22:07
Postat av: Julia

Jag menade faktiskt inget illa. Jag blev bara så förvånad :-) Och jag njuter av Gabriel, det vet ju du ingenting om.

2010-04-13 @ 21:34:09
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Menade inget illa med det, jag vet att du njuter av ditt barn. Men gör det som passar er bäst. Kan vara mysigt bada lite extra ibland :) fast man kan bli lite torr ;)

2010-04-13 @ 21:51:03
Postat av: Julia

Okej, vad bra! :-) Jo, men jag skrev ju också att vi alla är ju olika :-) Hade kanske varit annorlunda om vi haft badkar, för just nu vill jag så himla gärna bada tillsammans med honom! Men vi ska snart iväg på en liten resa och där vet jag att det finns badkar så då blir det garanterat flera bad :-)

2010-04-13 @ 21:59:40
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: stina

tror min syster också badar dom så, och dom har väl något sånt ytfett som ska vara kvar ett tag som man kan typ "bada bort?" fast det kanske försvinner fortare? haha jag har inte någon koll :P

2010-04-13 @ 22:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0