Barnsko

I våras hittade Simon ett par skor åt lilleman som han sa att Gabriel ska ha, punkt slut. Dessvärre hann skorna sälja slut och S har pratat om dom i princip varje vecka sen dess. Till hans stora gläjde hade dessa kommit in som höstmodell också. Det är ett par Kavatskor i lära-gå modell som liknar Dr Martens. Inte helt otippat att modellen heter just Martin då! Simon äger ju själv ett par Martens och jag kan verkligen se mina två älsklingar promenera runt på stan tillsammans i sina kängor! :-) Eftersom S verkligen vill köpa dessa så tror jag faktiskt att de ska få pryda Gabriels små fossingar till våren. Känns inte som någon stor idé att köpa nu till hösten då det strax är overalldax och då han ännu inte kan gå. Men den stora frågan då är ju vilken storlek vi ska välja? Just nu har han ju storlek 18 och barnfötter växer tydligen 2 centimeter/år och sen växtmånen på 1½ cm. Måste nog mäta lillens fötter imorgon, för S skulle bli gode besviken om vi "missar" dom ännu en gång. Och dessa skulle faktiskt bli en riktigt bra kombo med byxorna jag hittade på H&M idag!



Bilden är lånad härifrån!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Alltså att menyn hoppat fel?

2010-08-19 @ 23:40:57
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0