En fråga till alla föräldrar

När slutade ni tvätta barnkläderna innan första användningen?

Jag har fått någon fixidé att jag måste tvätta alla barnkläder fortfarande. Skulle aldrig komma på tanken att inte göra det oavsett klädesplagg, även ytterkläder. Känns som att jag tar på Gabriel något smutsigt och äckligt som många andra fingrat på, sen är det ju en hel del kemikalier i kläderna också. Jag kommer säkerligen fortsätta med detta bra länge, men det vore kul att höra hur andra gjort! :-)


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har inte slutat, men har tänkt på det. Att jag tvättar kläderna, menar jag. ;)



Smsa mig om bodyn inte finns i Luleå så kan jag kika här i Östersund och skicka den till dig. Vi ska en sväng in till stan imorgon nämligen. :)

2010-08-26 @ 22:24:00
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Gammelmostern

Jag tvättar underkläder och tröjor fortfarande. Inte byxor och ytterkläder dock. Känns på något sätt inte lika farligt med byxor. Vet inte varför, men jag har fått för mig det iaf. Så som svar, minst 6 år :)

2010-08-26 @ 22:49:12
Postat av: Anonym

Jag gör det ännu, och jag lär nog göra det lääänge. :)

2010-08-26 @ 22:53:51
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag gör det oftast, ibland händer det dock att jag inte gör det. Ytterkläder skulle jag dock aldrig tvätta innan användning då varje tvätt förkortar ytterklädernas hållbarhet/ livstid och funktion. Tillverkarna rekommenderar dessutom att man helst inte ska tvätta dem om de inte är riktigt smutsiga, så hur du än gör; tvätta heeelst inte ytterkläder innan användning.

2010-08-26 @ 23:02:51
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag tvättar då alla barnens kläder, fast Robin är 5år. Jag har läst och hört att man ska helst göra det. Och så tycker jag det känns bättre när dom är tvättade, när dom varit i butiken. Man tänker ju på hur många som tagit i dessa kläder.

2010-08-27 @ 10:01:25
Postat av: mamma/mormor

Jag tror att jag höll på så fast du börjat skolan :) Och stryka underkläder gjorde jag ännu längre ;)

2010-08-27 @ 13:00:09
Postat av: Maria

Jag tvättar alla Jeffs kläder förutom ytterkläder och strumpor. Det har även hänt att jag tjuvat och inte tvättat nya byxor men det är i undantagsfall. Jag avskyr kemikalier och andra bakterier, men min svägerska jobbar med kläder, tyger osv, och hon säger att man absolut inte ska tvätta barns ytterkläder för då förstör man dom helt enkelt, de ska man helst bara torka av om de är smutstiga och enbart tvätta om de är REJÄLT skitiga.

2010-08-27 @ 17:58:01
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahah jag vet faktiskt inte, det har bara blivit så! Vissa strumpor har jag tvättat innan han använt dom, men annars får han använda dom och så tvättar jag dom när jag tvättar allt annat :) Men jag tror han överlever trots det.

2010-08-27 @ 18:50:05
URL: http://slaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0