En liten olycka

Idag var olyckan framme hos oss. Jag och Gabriel låg på golvet och busade när han hade lite för bråttom och stupade framlänges med tutten i munnen. Huvva vad rädda vi båda blev och när jag tog ut tutten ur munnen var det en massa blod. Ringde till tandläkarmottagningen på Björknas där en telefonröst hänvisade mig till en tandläkarmottagningen på Medborgarhuset och väl där blir jag hänvisad att ringa 112 där jag fick prata med en kille som sa att jag skulle ringa akuten och när jag kom fram där fick jag prata med en jätte gullig sköterska som tog kontakt med en käkkirurg som skulle ringa upp mig. Detta var vid 17-tiden, och ingen käkkirurg har ringt ännu. Men sköterskan ringde upp efter en timme och sa att om käkkirugen inte ringer upp ska jag kontakta tandläkare imorgon och be om en tid.. Så imorgon ringer jag dit tidigt. Jag hoppas verkligen att mjölktänderna inte tagit någon skada eller att det till och med skadat anlagen till de permanenta tänderna. Men han verkar inte ha haft ont. Han har bara ogillat sin mamma väldigt mycket. Känns ju som att man plågar honom när man försöker titta. Han blev till och med så arg på mig så att han kröp till andra sidan lägenheten, och när jag sträckte ut armarna vände han sig bara bort. Tandköttet har i alla fall spruckit upp lite emellan tänderna, och det ser otäckt ut. Varför måste våra små göra illa sig? Det finns ju inget värre än att se sin lilla älskling ledsen. Ska väl kanske anmäla detta till försäkringsbolaget också eftersom problemen kan dyka upp senare i livet? Får väl se vad tandläkaren säger imorgon. Jag tror inte att det är något allvarigt, men alltid bäst att det kollas upp!

Känns förövrigt lite som att det var jag som gjorde att det hände just idag eftersom jag tidigare idag handlat tandkräm till honom och när Johanna var här så sa jag "Undrar när han får tandläkartid? Förmodligen efter semestern". Men nu vet vi i alla fall att han ska på sitt första tandläkarbesök imorgon :-P

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nejmen fy, ajaj! Hoppas det inte är något allvarligt iallafall! Tack för idaaaag, kram på er :)

2010-08-02 @ 21:36:18
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Nina

Usch! Hoppas att det är lugnt i munnen imorgon. <3

2010-08-02 @ 22:05:34
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Sofia- mamma till Vilja född med läpp och käkspalt.

Hej! Tack snälla du!:) Vilken fin kille ni har också. Lät otäckt det där med munnen,hoppas det är bättre!:)

2010-08-03 @ 10:13:03
URL: http://underbaravilja.blogg.se/
Postat av: Ida

Anton skadade också sig i munnen när han var liten, slog i hakan i v-rumsbordet så tänderna nere slog i tandköttet uppe. Ser ju alltid värre ut än det är när dom slår i munnen, med allt blod. Vi fick ialla fall rådet att kontakta försäkringsbolaget och anmäla händelsen, så gör det!! Hoppas det inte var så illa som det såg ut och lycka till hos tandis!

2010-08-03 @ 10:13:24
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läser nu om Gabriel. Hoppas det gick rätt bra ändå, men fy vad obehagligt. ://



Besiktningen gick jätte bra och dom hade ingenting och klaga på. Snarare tvärtom, det kändes som att dom smöra väldigt mycket. Säkert bara för att vi valde att betala den där extra månaden trots att dom hade gjort fel. För innan det så var det ett jävla "bråk" så min lärdom från detta är att dom är fruktansvärt snåla och är inte alls rädd för missnöjda hyresgäster och att mista hyresgäster osv.



Varför är du irriterad på dom då? :(

2010-08-03 @ 11:37:48
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0