Och så var måndagen slut!

Natten som var sov Gabriel inte hela natten. Han vaknade dock bara en gång där vid 02, men fy så tungt det var att kliva upp. Nä, vi hoppas på mer bra nätter nu!

Jag, Gabriel och mamma har varit och hälsat på min mormor idag. Söta mormor! Har varit på dollar och köpt förvaringsboxar till alla Gabriels utväxta kläder så jag hinner sortera upp i garderoberna innan jag påbörjar allt fix där inne! Så fort vi köpt ett nytt skriv-/databord på ikea sätter jag igång. Satt förövrigt och gjorde inköpslistan på ikea.se igår och oj vad jag önskar att man vore lite rikare. Vill verkligen köpa allt jag vill ha nu med en gång, men jag får prioritera det viktigaste. Jag vill verkligen köpa ett nytt köksbord. Stolarna har jag redan bestämt att de följer med. Nåja, vi får väl se..

Ikväll har Johanna och Daniel varit här. Tycker det är så roligt när folk kommer och hälsar på lite sådär spontant! Mycket trevligt var det i alla fall! :-) Och fuskiga dom som sticker till Turkiet imorgon! Jag fick också låna en bok av Johanna. Dyngkåt och hur helig som helst. Hihi, lite rolig titel! Den är skriven av Mia Skäringer, ni vet hon som spelade den gravida i Solsidan? Tror verkligen den här boken kan vara riktigt bra då man läser baksidan.

"Jag är bara så trött på superdupermorsor, självuppoffring, martyrskap, husfridsknull och falska glättiga fasader. Jag längtar efter verklighet, sårbarhet, och magar med hudbristningar. Efter människor som vågar vara sig själva utan djupa klyftor mellan hur de känner sig och vad de verkligen visar upp. Efter nya Marior som av egen vilja och egen funnen kåthet vågar be sin Josef om helt egoistisk sex när lille jesusbarnet somnat. Mammor är väl också människor, eller? Sårbara. Svaga. Vilda och ömma. Känslor som kommer och går. Tänk om vi skulle våga vara oss själva en stund innan vi dör. Tänk om vi skulle fatta hur jävla vackra vi är.

Här är en bok med krönikor som jag skrivit i tidningen mama och delar ur min blogg som funnits i två omgångar. Kom nära."

/Mia Skäringer





Kommentarer
Postat av: Anonym

Den är riktigt bra! :)

2010-08-24 @ 09:49:49
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Philippa K

hejhej, allt bra med dej? :)

2010-08-24 @ 14:58:23
URL: http://philippak.se
Postat av: Miiii

hej hej :) vad roligt att du hittade in till min blogg! jag tror jag känner igen dig, och sen när jag såg en bild på din mamma så har jag ju jobbat med henne på ica! :) så då vet jag vem du är! Kul att du gillade våra dörrar, jag tyckte också det blev rätt bra faktiskt, var lite skeptisk först men kul och dona på med huset och testa :) Jag använde mig av färgen som heter Alcro, Servalac Grundfärg trä Vit. Jag tror att jag tog denna färg två varv på dörrarna, för jag minns ej om jag hade denna som grundfärg ett lager och en annan sen ovanpå utan tror jag tog denna färg två gånger :) haha minnet e bra men kort! Ha det bra.

2010-08-24 @ 19:00:06
URL: http://miiimary.blogg.se/
Postat av: Liselle

Den är hur bra som helst! :) älskar Mia Skäringer hon är ett geni :P Trevlig läsning!

2010-08-24 @ 19:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0