Pyntat

Åh vad jag tycker om mina arbetskamrater! Idag när jag slutade fick jag en massa kramar av allihopa och vi önskade varandra en god jul. Dom är så mysiga! Nu är jag ledig till nyårsafton, S jobbar 18-07 hela nästa vecka och jag vill ha några riktiga mysdagar med lillebus innan dagisstarten den 10 januari.

Idag blev den äntligen till att pynta julgranen. Gabriel kunde inte bry sig mindre, han satt med mormor i soffan istället. Men när den var färdigpyntad och vi var ensamma igen då kom vildingen fram! Han var och plockade varenda pumla i hans höjd och gick och gömde dom i sitt rum hihi. Tur dom är av något plastigt material och inte kan gå sönder. Julklapparna åker dit på julaftonsmorgon, annars finns det en viss risk att alla paket redan är öppnade innan julafton.

Nu har jag föressten kommit på en efterätt! Det blir limepaj med chili- och kanelmarinerade jordgubbar. MUMS, det var länge sen jag åt det. Kan passa bra med något syrligt efter all julmat.


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Ja, jag tyckte att Gabriel var ovanligt ointresserad av kulorna men det var kanske för att jag var hos er ;)

2010-12-23 @ 08:07:56
Postat av: Britta

Han är ju smaaaart : )

2010-12-23 @ 10:12:18
URL: http://brittalindmark.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0