18.12.2010

Tack alla söta, rara för de fina kommentarerna. Jag blir så GLAD!

Dagen har spenderats med jobb mellan 8-21. Uh, det är ett jobbigt pass. Bara 2 timmars rast mitt på dagen. Imorgon väntar ännu mera jobb, men då slutar jag 17 så det ska bli skööönt! Jag och lillebus ska klä granen på kvällen om vi hinner :-)

Längtar tills på måndag. Då ska jag äääntligen klippa mig! Thank God! Mitt hår är ett enda stort trassel just nu. Och bästa Johanna ska färga mitt hår :-) Måste leta lite kläder till Gabriel som han kan ha på julafton också, lite sent påtänkt kanske? Hoppas på att H&M ska ha kvar lite kläder som jag kikat på tidigare. Min lilla mini växer ju aldrig i sina kläder som jag tänkt för lite finare tillfällen. Känns som att jag har 1000 grejer kvar att fixa innan jul, inte nu för att jag vet vad egentligen, det bara känns så!

Nu ska jag krypa ner i sängen, det har jag längtat efter heeela dagen!

Kommentarer
Postat av: Elina

Då är vi lika sent ute. Sagas outfit är inte heller färdigställd. Men äsch, vi hinner. ;)

2010-12-18 @ 22:59:17
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Victoria

Frisyren som du har på bilden då du håller i gabriel är ju skitsnygg! Jag skulle själv vilja klippa mig så kort men jag vet inte om jag vågar.. haha.

2010-12-19 @ 09:37:11
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Linn Mulder

Hej! Hittade din blogg då jag googlade på Prenet, gymmet jag går på ska börja erbjuda viktminskningsprogram med Prenet nu efter nyår. Och när jag ser din resa så blir man ju bara mer och mer motiverad att hoppa på tåget. HAr ca 20 kg jag skulle vilja bli av med. Dock tränar jag en del och satsar på att åka kortvasan nu i slutet av feb. Hur funkar det att träna när du går på Prenet? Är rädd att jag inte skall orka prestera något.

En annan sak som skrämmer mig är smaken. Jag har tidigare endast testat cambridge som "pulver diet" och det varade endast 1 dag då jag kräktes upp efter varje måltid pga den äckliga smaken. Har fått veta av dom flesta att Jordgubb och choklad skall vara dom bästa smakerna av Prenet Bas och Chokladen av Prenet go. Är dock lite skeptisk då alla sa att cambridge också skulle vara såååå god.

Men Basen blandar man ju med mjölk och det kanske blir bättre. Hoppas kunna få smaka innan jag betalar in alla pengar i fal jag inte klarar av det. Ska på info. ang. prenet i mellandagarna och drar i såfall igång efter nyår :)

2010-12-19 @ 15:57:53
Postat av: Julia

Hej Linda!

Hoppas du inte missar mitt svar nu när jag skriver det här! :-)



Tycker absolut att du ska testa PREnet och se om det är något för dig. För min del har det varit ett av mina bästa beslut någonsin! Trivs jättebra med just denna typ av diet trots att jag annars varit väldigt skeptisk till pulverdieter. Men jag tycker PREnet har ett bra upplägg och jag tror absolut inte det är omöjligt att hålla vikten efteråt som så många andra gärna påpekar. Jag behövde den där kickstarten för att komma igång och det har gått suveränt hittills :-) Shakesen är otroligt mättande! Trodde aldrig att jag skulle bli så mätt av 280 ml dricka.



I samband med att jag började så skaffade jag mig också ett gymkort. Tränar 3-4 gånger i veckan antingen pass eller kondition/styrke och jag har absolut inte problem med orken. Snarare tvärtom, jag är så mycket piggare nu och orkar så mycket mer! Det gäller ju bara då att du får i dig så näringsrik kost som möjligt när du äter ditt "matiga" mål då istället. Och det fina då är att man på BIA-mätningen kan se om man äter för lite.



När det gäller smaken på shakesen så rekomenderar jag som de flesta andra jordgubb på bas. Dom är supergoda och det smakar lite som en milkshake. Så den har jag druckit mest av, sen choklad och citron. Caffe latte är verkligen inte att rekomendera trots att jag älskar kaffe! Men testa dig fram, det negativa med chokladen är att den inte går att få helt pulverfri så jag brukar använda en mixerstav!



Go-shakesen smakade verkligen urk, men där var nog choklad lite godare, tog vanilj men då tog mitt pulver slut då jag glömt skaka burken innan så fick choklad av en kompis. Dom är verkligen inte goda, men det är ju endast 2 dagar och det överlever man även om det kanske inte känns så just då ;-)



Hoppas du fick lite klarhet och det är bara att fråga något mer om du undrar!Och framförallt: lycka till på din viktresa oavsett vilken "metod" du använder! :-)

2010-12-19 @ 17:38:43
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Linn Mulder

Hej. Jag antar att det var mig du svarade till även om det blev lite miss med Namnet.



Jag hatar att laga mat och äter oftast bara 1 gång om dagen som det är idag så det känns som om detta skulle passa mig perfekt. Vad skönt att bas smakar bättre, ska verkligen försöka mig på PREnet och go. Måste man dricka shaken inom någon viss tid? Men cambridge ska man skaka och sedan dricka upp den inom tio min för att inte alla mineraler och vitaminer skall försvinna. Tänkte vara taktisk och börja en lördag så jag har "go" dagarna när jag är hemma och kan dricka vatten och hålla på ordentligt.



Kaffe latte är nog inte ens något jag tänker prova på då jag inte dricker kaffe alls.

Känns som jordgubb och choklad är mina smaker.

Vill så gärna fixa detta och vet att jag kan om man nu inte måste dricka den på tid, har så otroligt känslig kräk mage och kräks väldigt lätt om det är äckligt. men jag ska ge detta en chans.



Vet du om man annars kan hoppa över "go" drickarna och köra direkt på bas om det nu mot förmodan inte skulle gå?

2010-12-19 @ 19:55:36
Postat av: Julia

Hihi jo det blev lite fel där! :-)



Ja, men då kan det ju verkligen vara en bra idé så att du får i dig 3 mål om dagen. Det står på burken att man ska dricka dom direkt, men inte varför. Jag har själv ibland väntat kanske 20 minuter eller druckit den under typ 30 minuter.



Du bör nog köra 2 Go dagar ändå. Hela meningen med det är ju att tömma glykogendepåerna så att kroppen "måste" förbränna just fett för att det inte finns något annat att ta ifrån. Men jag vet inte faktiskt, man kanske kan börja med bas direkt. Det finns ingen på träningsanläggningen du kan ringa om fråga? Då kan du ju passa på att höra om varför man "ska" dricka dom med en gång? Men som sagt, jag dricker dom inte alltid direkt.

2010-12-19 @ 21:11:29
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0