Julklappar och annat smått och gott

Till skillnad från förra julen kom jultomten på besök i år. Det blev en kort visit då lillebus var så himla trött och det hade hunnit bli sent. Han blev lite fundersam, och blyg. Så han satt tryggt i pappas famn och tog emot julklapparna. Bilderna från julafton kommer i ett annat inlägg. Han var dock inte alls intresserad av att öppna paketen, han förstod nog inte riktigt att det var det han skulle göra!

Det blev MÅNGA julklappar till Gabriel. Så fina!




Visst blir man lite sugen? ;-) Nu kan Gabriel bjuda alla sina vänner på gofika!

Utöver detta fick han kläder, böcker, stjärn-fönsterlampa, filmer, reflexväxt och en vit tripp trappstol med tillhörande sits och bricka. Stolen har vi inte monterat ännu, men det blir nog nu någongång i veckan. Jag älskar verkligen tripp trapp, den är tidlös. Passar både små och stora!

Av Simon fick jag muminmuggen "Kärlek". Om ni inte visste det så har jag samlat lite fina muggar. Har 10 stycken (egentligen bara 9 då jag lyckas slå sönder en) FilippaK/Rörstrand muggar, och så har jag länge samlat 2 av varje färg på Hanna/Rörstrand kollektionen. Har 2 färger kvar av 7 och tydligen ska den muggen utgå så jag fick panikbeställa dom på julaftonskvällen, och det sa hjärtat att jag också kunde räkna som en julklapp :-) Sen får jag ju inte glömma att han lovat mig nya köksmöbler, jippii! Så nu är det dax att börja samla muminmuggar. Åh, dom är så fina, men min absoluta favorit är ju den jag redan har. Och kaffet smakade riktigt GOTT i den hihi.



Julklappen som jag var så himla nöjd med till Simon var ett personligt tryck från Isa Form som jag ramat in! Då det kändes som att den var mer från Gabriel så han fick även en DVD-spelare. Vi behövde ju en ny så! :-)


Kommentarer
Postat av: Victoria

Har du 2 st av varje färg på muggarna?

2010-12-27 @ 09:22:09
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Ida

Vilka fina klappar ni alla fått! Vi samlar också på muminmuggar, har 15 stycken och ändå är det många kvar som vi inte har.. Kan dock inte dricka kaffe längre (sen jag mådde illa i början av grav) så det känns nästan onödigt att köpa fler när dom används så sällan nuförtiden. Dom kostar ju en slant per styck! Går man in på Tradera och kollar vad muggarna är värda som har några år på nacken så blir man nästan mörkrädd. Samlarvärde minsann! Lycka till med samlandet och god fortsättning :-)

2010-12-27 @ 10:01:33
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: Johanna

När kan du köra bodystep nästa gång då? Sääg till och följ med ;)

2010-12-27 @ 21:11:22
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0