Jourcentralen och dagisfunderingar

Ikväll har jag haft så galet ont i magen, tog en diklofenak och två alvedon vid 18-tiden men vid 21 hade det inte blivit nå bättre. Ringde och rådfrågade mamma vad jag skulle göra och hon tyckte jag skulle ringa jourcentralen. Så långt hade inte jag tänkt, utan jag trodde att jag skulle grina av smärta hela natten. Mamma skjutsade i alla fall dit mig och turligt nog var det "min" ordinarie läkare som hade jouren. Han tyckte i alla fall allting såg bra ut och jag fick med mig 6 stycken tiparol. Tog två direkt jag kom hem runt 22.30 men har fortfarande ont, inte lika intensiv smärta. Men ont gör det. Nåja, imorgon ringer jag min barnmorska och ber om en tid..

Har suttit endel i dagisfunderingar ikväll också. Vi har mer eller mindre bestämt att vi ska söka Kyrkkläppen som första handsval på dagisplats. Det är en helt underbar förskola med fina pedagoger! Eftersom både jag och Simon varit ute endel på förskolor, mestadels Simon då vet vi vars vi aldrig någonsin skulle placera Gabriel. Jag hoppas verkligen att han kommer få en plats på Kyrkkläppen för jag vill inte ha honom någon annan stans. Vi måste ju söka i april eftersom Gabriel kommer vara tvungen börja på dagis redan i augusti. Har fått en del negativa kommentarer för att han kommer börja dagis när han är 13 månader. Jag har fått höra att det är "vansinne", "misshandel", you name it! Men jag försöker att inte ta åt mig så mycket, även fast det är ganska svårt. Men de som misstycker får gärna betala våra räkningar, så kan jag vara hemma med Gabriel i några år till ;-)

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Vem eller vilka idioter har sagt så.?.?. Många får lov att börja jobba efter ett år, jag fick ju och inte var det nåt fel med det. Men kanske dessa som sagt det har föräldrar eller andra släktingar som betalar allt åt dom, bortskämda människor...

2010-02-22 @ 07:00:20
Postat av: Kristina

Jag tror som sagt att det kommer gå jättebra för Gabriel på dagis :-)! Ett tips är ju att söka redan nu, själv sökt vi ju i april och V fick en plats men man vet ju aldrig hur långa köernar nu.

2010-02-22 @ 07:35:44
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: Linda

Lyssna inte på sånt där tramssnack! Patrics syrra jobbar på dagis och hon hade ett 4 månaders barn där.. då kan man snacka tidigt! För Gabriel är det säkert inga problem, det är väl mest för er det känns jobbigt att lämna bort honom :) Det går bra!

2010-02-22 @ 11:37:51
Postat av: Ida (Öberg)

Dagisdjungeln är ingen lätt match. Tipsar om BarnCompaniet som blivit utsett till "Sveriges bästa Reggio Emilia-förskola" (http://www.barncompaniet.se/). Flera bekanta och vänner har bytt från kommunal förskola och är supernöjda! Kan vara värt att kolla upp.. Tycker du ska strunta i andras åsikter, det är ju upp till varje familj att hitta en lösning som passar den. Vi har bra förskoleverksamhet i Sverige och i många andra länder har man bara några månaders föräldraledigt. Lycka till!

2010-02-22 @ 11:56:31
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: Anette

Bry dig inte om sånt svammel snack. Min minsta började när han var 13 månader och det gick jätte bra.Och du har ju träffat han i större format och inte är det nåt fel på han, eller hur ;) Var aldrig något problem att lämna han heller. Alltid ska nån gnälla.... bry dig inte utan gör som ni tycker. Kram. Hoppas han kryar på sig snart.

2010-02-22 @ 18:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0