Hm..

Fick ett samtal precis av Margot på barnomsorgen. Gabriel har nu blivit erbjuden en plats från och med den 30/8 på Junibacken, vårat 2:a hands val. Vi hade ju som ställt in oss på att det inte blir dagis förän i januari. Nu blev det ju typ kaos i huvudet! Det finns ju för- och nackdelar med båda alternativen?!?!

Men är han verkligen redo? Är JAG redo? Kommer pedagogerna få ta hand om en bebis? Klarar han av att äta maten? (han har väldigt svårt för stora bitar) Har han hunnit lära sig gå tills dess? Kommer vi få jobba såpass mycket att han får en heltidsplats eller blir det 15 timmars placering? Tänk om vi tackar nej nu och sen i januari får han inte plats på något av våra ansökningsalternativ då? Kommer ekonomin att hålla hela hösten?

Jag är så kluven, och vi måste ha bestämt oss till klockan 9 imorgonbitti.. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är sant. Men jag tycker de är såå värt de, när jag hatar att städa. haha! Och flyttstäd är ännu värre. ;D

2010-06-30 @ 16:58:05
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Nina

Mat-tanten på Junibacken var jättesöt.

2010-06-30 @ 17:49:34
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tror alltid man känner sig mer eller mindre "oredo" när ens barn ska börja på dagis, så tror att varesig han börjar nu eller i januari kommer du ha lite "ångest" kring det. Men jag tycker att om ni har möjlighet att ha honom hemma till i januari så tycker jag att ni ska vänta till dess. Jag tycker dagis är JÄTTEbra för barns utveckling men tror trots allt att det är bra att han kan äta vanlig mat och gå stadigt innan han börjar :-). Samtidigt tycker jag att om eran ekonomi blir för snäv av att ha honom hemma så tycker jag att ni ska ta platsen!



Sen är det ju lite tråkigt med just Junibacken, tror dagiset är jättebra men det ska väl stänga 2012? Och då kommer han därmed behöva byta dagis ändå senare under sin "förskoleperiod"...

2010-06-30 @ 21:24:21
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0