Måndag

Imorse blev jag väckt 7.20 av att telefonen ringde. Det var bemanningsenheten som ville ha mig på jobb så åkte och jobbade 8-13. Har verkligen inte saknat att bli väckt sådär på morgonen och stressa iväg! Jag hoppas att jag kommer hitta mig ett jobb till hösten, men jag blir bara deppig när jag kollar ams. Om jag nu inte mot förmodan får ett jobb under hösten så tänkte jag fixa färdigt gymnasiebetygen till våren och söka högskola hösten 2011. Jag måste försöka tänka långsiktigt för att inte tappa hoppet helt! För ibland känns allt på jobbfronten ganska hopplöst.

Ringde ju kommunen idag angående Gabriels förskoleplacering. Tyvärr fick jag ett ganska otrevligt bemötande, men men.. Hon kunde inte säga något till 100% då allting inte är klart ännu, men det var i alla fall väldigt många före i kön på vårat 1:a hans val så placering där skulle vi inte räkna med. På vårat 2:a hansval finns det en chans, eftersom alla inte tackat ja ännu. Men inom 3 veckor kommer hon att ringa upp mig och erbjuda oss en plats. Och då ser våra alternativ ut såhär:

1. Tacka ja till platsen men fortsätta stå i kö till vårat 1:a handsval
2. Tacka nej till platsen och avsäga oss ansökan > skicka in en ny ansökan
3. Tacka nej till platsen men fortsätta köa > bli erbjuden plats när det finns, men ingen garanti för att få 1:a handsvalet ändå

Och vi har mer eller mindre bestämt oss för alternativ 3. Då ändrar vi bara placeringsdatumet till någongång i januari istället vilket betyder att vi då köat i 10 månader. Gabriel kommer då vara 18 månader och det känns mycket mer lämpligt än 13 månader som han blir i augusti. Vi vill att han ska kunna gå och vara lite mera självständig innan han inskolas. Så just nu känns allting faktiskt väldigt bra! Det kommer bli mycket pusslande under hösten för att få allting att gå ihop, men det fixar vi! Vi skulle aldrig göra något om vi inte visste att det var för Gabriels bästa så vi vet att vi tagit ett bra beslut. Det var ju såhär vi tänkt oss och pratat om under helgen, så det var ju bra att det gick!


Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Åh, vad det värmer i mormorhjärtat när jag ser bilder på Gabriel :)

2010-06-14 @ 21:13:15
Postat av: Kristina

Låter som ett bra alternativ (nr 3) bättre att vänta än att ta en plats på ett dagis som inte passar er :-)! Och du; ta tag i betygen nu så att du också kan börja läsa på universitetet snart :-)!! Tänk att varje sak du gör nu är ett steg närmare BM, gör du inte det står du bara kvar och stampar på samma stället (försöker låta uppmuntrande :-D)

2010-06-14 @ 22:52:07
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0