Långa, långa torsdag

Mitt humör har inte varit på topp idag. Usch vad det är trist att bära på en massa negativ energi en hel dag.. Men det har varit en lååång dag, bokstavligt talat.

Gabriel slog upp sina stora blå redan 4.05 imorse. Jag trodde inte det var sant när jag först tittade på klockan! Ignorerade honom en stund för att se om han kanske skulle somna om, men icket! Så vi klev upp och aldrig någonsin har mina ögonlock varit så tunga! Men jag hade ju bara sovit ca 3 timmar så det var ju kanske inte så konstigt.. Blev ganska fort pigg så vi busade och Gabriel åt frukost. När S kilade iväg till jobbet 6.30 somnade Gabriel och jag passade också på att sova. 8.15 var det dax att kliva upp en andra gång men då var jag ju så sjukt trött igen. Hade planerat in en morgonprommis med Elina, Vigan och kidsen men jag hade verkligen inte orken till att göra oss iordning och gå ut så vi stannade inne och lekte istället. Men runt 11 blev Gabriel helt omöjlig, förmodligen övertrött så han hade absolut ingen ro i kroppen. Var inte nöjd i famnen, och inte på golvet heller. Han blev gladare dock när mormor kikade in på en kopp kaffe efter lunch. Men direkt hon for blev han gnällig igen. Han ville vara ifred så jag lät honom leka för sig själv på lekmattan medan jag vek in tvätt och tog tag i disken. Fick honom tillslut att sova och jag la mig också.. Men 40 minuter efter att vi somnat väcks vi av en jäkla glassbil precis utanför fönstret! Jag blev så arg så att hade vi inte varit själva hade jag nog sprungit ut och skällt ut chauffören i all hast, haha. Gabriel bara grät och grät men efter 1 timme kom S äntligen hem från jobbet och då skickade jag iväg dom till ica. Sen så har Gabriel varit glad och tillfreds hela kvällen, förmodligen eftersom S är hemma!

Nu ligger han och sover så fridfullt och här sitter jag med jätte dåligt samvete för att jag låtit mitt dåliga humör gå ut över honom, den person jag älskar över allt annat på denna jord! Men jag blir helt knäpp när jag får för lite sömn. Imorgon ska vi göra något roligt tillsammans, jag hoppas vädret är fint så ska vi gå in till lekparken i stan så han får härja lite. Någon som vill följa med? :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag hade gääärna följt om jag inte haft massa att göra, snart så ;) hihi!

2010-06-17 @ 22:51:33
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Johanna

Rusta är dom ifrån! Dock är dom inge roliga att hänga upp, för "kanten" är så tjock, vet inte hur jag ska förklara... :S

2010-06-17 @ 23:09:34
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0