Jobbångest

.. ja, det har jag.. Massor.. De senaste dagarna har jag funderat väldigt mycket på jobb. Jag har ju inget "fast" jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten. Det är alltså springvik inom kommunen som gäller. Jag trivs jätte bra med att jobba inom äldreomsorgen, men jag vill inte springvika längre. Behöver en fast punkt, framför allt ur ekonomisk synpunkt. Har hittat en tjänst jag ska söka nu, men mina kvalifikationer och erfarenhet räcker egentligen inte. Denna jäkla erfarenhet kring jobb alltså. I princip alla arbetsgivare kräver flera års erfarenhet men det är ju omöjligt att få erfarenhet när man inte får något jobb! Men jag hoppas nu så på det här jobbet! Tror det skulle vara något som passar mig riktigt bra faktiskt. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska söka för jobb. I alla fall inte för att få någon tillsvidare anställning. Nåja.. På ett eller annat sätt löser det sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0