Zombie

Gabriel har även inatt vaknat två gånger (men det är ju väntat numera),  00.15 och 04.00. Jag var verkligen en zombie och ville inte kliva upp.. Gabriel har ju verkligen skämt bort oss med sina sovrutiner ända från födseln så visst har man blivit lite bekväm! Den första månaden i hans liv vaknade han ibland 1 gång/natt och vi var oftast tvungna väcka honom var 4:e timme för att få honom att äta så han skulle gå upp i vikt! Kändes ganska märkligt att behöva ställa klockan mitt i natten för att väcka vår son som sussade så sött, men det var ju på BVCs inrådan. Tillslut fick han styra det själv och vaknade då alltid runt 03 på natten och sen vid 07 men då somnade han alltid om och sov till minst 09.00! När han var 3 månad sov han för första gången hela natten! Och efter det hände det lite då och då att han sov hela nätter men frå n 3½ månad sov han i princip alltid hela nätterna igenom, det var någon enstaka gång han vaknade! Och så nu vaknar han 2 gånger igen! Jag är inte van att kliva upp på nätterna helt enkelt! :-) Men jag ska ringa BVC idag och höra om vi kan ge honom välling när han vaknar där runt 01 eftersom han är ju vrålhungrig då, kanske han sover till morgonen om han får något mer "mättande". Man ska ju vara väldigt försiktig med gröt, välling ect eftersom det finns gluten i dessa livsmedel och jag vill INTE att han blir glutenallergiket och tar det därför väldigt försiktigt. Enligt livsmedelsverkar ska de mellan 6 - 8 månader äta max 2 gröt-/vällingmål om dagen, och han får ju gröt till middag och välling till kvällsmål och från 8 månader kan man ge max 3 mål. Men han äter ju så lite ännu, ungefär en smakportion av gröten och ½ portion välling så vi får väl se :-)

Kommentarer
Postat av: gammelmoster

Hörde gumman! Tror du måste sluta läsa så mycket på livsmedelsverket hemsida ;)Det är inte så många år sedan man skulle byta ut all ersättning mot välling vid 6 månader. I

2010-03-04 @ 11:20:41
Postat av: gammelmoster

skulle ju fortsätta. Jag tror att alldeles för mycket försiktighet också kan leda till allergier. Forskarna har faktiskt ingen aning om varför allergierna ökar. Det kan bero på understimulering eller överstimulering. Alltså att man blir utsatt för lite eller för mycket av potentiella allergiämnen. Tycker att livsmedelsverket verkar gå helt på att det är för mycket som orskar allergier. Tycker bara att du inte ska hänga upp dig för mycket på dem utan gör lite som du känner själv är rätt! :)

2010-03-04 @ 11:27:23
Postat av: Julia

men du vet ju att jag är en "läs-typ" ;-) Men sen så glömde jag ändå ringa! Fick så mycket annat att göra :-)

2010-03-04 @ 11:56:22
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: gammelmoster

Haha, jo jag vet ju det! Förstår att du vill vara på den säkra sidan. Finns ju inget mer värdefullt än ens barn. Och kanske är det så att du fått den Lundbergska oron av din mamma och din mormor?! ;) Vänta tills ni skaffat andra barnet, då är man inte lika för det hinner man inte :P

2010-03-04 @ 20:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0