Vikt hit, och vikt dit

Och nu tillbaka till mitt eviga vikttjat, eller var man nu ska kalla det. Ikväll var det dubbeldos Biggest Loser, först det amerikanska och så finalen av det svenska. Finalerna är ju det absolut roligaste! Det är så otroligt peppande att se hur fina, smala och välmående de är efter allt slit! SPOILERVARNING, läs inte om du inte sett svenska finalen. Karl-Fredrik som vann hade gått ner 75½ kilo, alltså det är ju helt otroligt! Han var så stilig, alla var så himla fina! Läste lite på aftonbladet och klickade in mig på en sida med bilder på vinnare från amerikanska BL, missade dock att det stod spoilervarning och dessvärre avslöjades båda finalisterna av säsong 9, alltså den säsongen som visas på kanal 5 nu. Och jag säger bara OH MY GOD! Jag blir mållös.

De senaste veckorna har jag verkligen varit osäker på PREnet, men jag behöver den tryggheten. Idag läste jag igenom en bok jag köpte sist jag var på BIA-mätningen och det börjar verkligen kännas omöjligt att gå ner i vikt. Hur gör folk för att lyckas? Jag måste ändra mina matvanor, eller helt enkelt byta ut allt till nyttigare alternativ. Tallriksmodellen har verkligen varit till stor hjälp, men jag tror ändå vi äter för "dålig" mat trots att vi slutat med mycket, bland annat pommes och mycket halv-/helfabrikat. Så nu slog jag slag i saken och beställde hem Hälsokokboken från adlibris. Ännu ett BRA steg på vägen och så behöver jag verkligen inspiration till min matlagning. Vi äter inte särskilt varierad kost här hemma.

Nä nu måste jag lägga mig och sova. Imorgon har jag tid hos min medlemstränare för ännu en genomgång av gymmet. Jag ska behålla alla "efter-bilder" på BL-deltagarna i minnet och slita som ett djur!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk om man kunde gå ner i vikt lika lätt som man kan gå upp i vikt. Men så lätt ska vi tydligen inte ha det. :) Jag tycker iaf att du är riktigt duktig, och är verkligen imponerad av dig.



Men, vad sägs om en fika imorgon? Jag och Saga tar oss gärna en promenad.

2010-11-23 @ 07:17:26
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Britta

Kanske att ni försöker ta in typ quinoa, couscous och liknanade istället för pasta, ris och potatis ibland? : )



Jag har flera bra recept på goda/nyttiga grytor!

2010-11-23 @ 10:25:56
URL: http://brittalindmark.wordpress.com
Postat av: Nina

Eller hur?! Amerikanska BL är ju helt insane!

2010-11-23 @ 10:43:50
URL: http://nenima.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0