Godmorgon måndag!

Det var motigt att kliva upp när lilleman vaknade 5.25 imorse. Har drömt en massa konstiga drömmar inatt och jag kom i säng alldeles för sent igår.

Gabriels förkylning har blivit värre men han har trots det sovit bra inatt. Nu har jag precis lagt honom för vila och jag ska snart joina båda min pojkar, behöver lite mer sömn :-) Har föressten en fråga som riktar sig till mina läsare som är föräldrar.. Hur sov/sover era 1-åringar? Jag får jämt höra att Gabriel sover ovanligt mycket, han sover ju fortfarande 2 gånger på dagen och ungefär 1½-3 timmar varje gång. Han behöver verkligen dessa timmar och han somnar ju trots det 20 varje kväll och jag tycker inte alls att det är något konstigt med det?

Hoppas ni får en bra start på veckan!


Kommentarer
Postat av: Emmelie och Lea

Lea sover 2 gånger om dagen kan variera lite hur långa men 30min till 2 timmar. Du vet ju vad som funka bäst för er:-) Sen somnar Lea nu vid 21 och vaknar 7.30

2010-09-20 @ 08:19:18
Postat av: Kristina

Innan Vendela började dagis (till 14mån) sov hon fortfarande två ggr om dagen. Kommer dock inte riktigt ihåg hur länge per gång, men jag fick också höra samma sak flera ggr. Precis innan hon skulle börja dagis ändrades det och hon behövde då bara sov en gång à fler timmar. Hursomhelst låt honom sova det han behöver och bry dig inte om vad alla andra säger! Han gör ju det som är bäst för honom :-)

2010-09-20 @ 10:01:28
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: Bloggägaren

Mina flickor sov nog två gånger om dagen i den åldern. Inte lika länge dock. Haha är ju så längesedan de var 1 så kommer inte riktigt ihåg. Alla barn har ju så olika behov av sömn och så länge han sover bra på nätterna är det bara att njuta av lugnet när han sover ;)

2010-09-20 @ 13:51:16
Postat av: Gammelmostern

Jo jag är glömsk och glömde ändra igen ovanför.

2010-09-20 @ 13:51:53
Postat av: Linn h

Gabriel sov 1 gång om dagen efter ett års dagen. Ebba har bara sovit en gång om dagen redan sedan 10-månaders ålder ungefär.

De har sovit i snitt 1-2 timmar Per gång, Gabriel slutade sova på dagtid efter 2-årsdagen & jag funderar redan nu på att ta bort sovtimmen för Ebba på dagen då Ebba har så svårt för att komma ned i varv och somna på kvällen nu mera.

Men om er Gabriel behöver den sovtiden så är det ju klart att han ska sova då, det ser jag bara som lyx så man får någon lugn timme på dagen också :-)

2010-09-20 @ 15:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0