Inte på topp

Igår var humöret på topp och ikväll känner jag mig på hemskt dåligt humör.. Ledsen, irriterad, arg.. You name it! Jag vet inte riktigt varför, utan det bara är så. Hoppas på en bättre morgondag!

Gabriel ramlade och slog huvudet i bordet just innan vi skulle lägga honom så han fick vara vaken längre än vanligt och jag springer och tittar till honom titt som tätt.. Usch vilken hemsk smäll det var. Blir ett nytt vardagsrumsbord på ikea. Ett runt, kanterna på vårat nuvarande är ju livsfarliga.. Huvva.. Men nu gick det ju bra i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Maria

Först och främst ska jag säga/skriva de att jag önskar att jag kunde ge något gott råd om Gabriels matvägran men tyvärr. Du har säkert provat flera olika rätter och matningssätt. Enda jag kan säga är väl att fortsätta prova dig fram, helt plötsligt kommer det bli ett "AHA" hos honom och han kommer få en favoriträtt och då är det bara att köra på det.



Sen, huvva vad jag ryste till när jag läste om att han hade trillat och slagit i huvudet i bordet. Nu är jag ännu gladare att vi köpte ett runt bord, även om de kan göra illa sig då också men då finns de åtminstone inga vassa kanter. Hoppas lillkillen mår bra!!!

2010-09-01 @ 22:12:22
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Linn

Vår Gabriel har också alltid varit en riktig matvägrare, under den värsta dagarna åt han inte mer än EN köttbulle under en hel dag!!

Det var en ren kamp vid varje måltid, men å andra sidan så har Gabriel alltid hållt sin egen kurva så egentligen borde man inte ha oroat sig så fruktansvärt mycket som man gjort.

Och i 1-års åldern är det allmänt känt att de äter lite sämre :-)

det sägs att barn alltid får i sig det de behöver, så att oroa sig gör bara att man mår dåligt över matsituationen vilket gör en ond cirkel.

Så häng inte upp dig på maten! Gabriel kommer att äta när han är hungrig!

Lycka till :-)

2010-09-02 @ 09:35:32
URL: http://linnhedin.blogspot.com
Postat av: Britta

Ibland svänger humöret bara, som en känslomässig bergochdalbana.



Hoppas du får en bättre dag idag!



2010-09-02 @ 09:45:34
URL: http://brittalindmark.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0