Vilken brrra dag!

Idag var jag ju på mitt första PREnet-möte. Var så nervös innan, ville nästan kräkas när jag satt i väntrummet. På tvn visades reprisen från gårdagens Biggest Loser USA och det var en liten sporre! Efter några minuters väntan kom min rådgivare (?) och hon var verkligen SUPER! Jättegullig och trevlig. Vi gick in till ett rum och jag fick berätta lite om bakgrunden till min övervikt och så var det dax att ställa sig på vågen! Jag har aldrig någonsin vägt mig inför en annan människa, men förvånansvärt lugn uttalade jag de där hemska siffrorna. Sen skulle ju BIA-mätningen göras och jag hade ju liksom väntat mig någon Biggest Loser liknande våg som skulle berätta om mitt osunda leverne, men istället får jag lägga mig på en brits och få två elektroder på ena handen och två på foten. Jaha ja..? Jag har 40,1% fett i kroppen, inte oväntat men på något sätt ändå ofattbart. Nästan hälften av allt mitt kroppsinnehåll är fett.. Om 2 veckor ska jag tillbaka och då hoppas jag ju givetvis på resultat! Imorgon kör jag igång och jag är sjukt laddad! Log hela vägen hem och surrade med Johanna i telefon. 

Efter en snabb lunch hemma hoppade jag på bussen till LÅ. Givetvis var just de storlekar på ramarna jag skulle ha slut, men nu kan vi ju i alla fall beställa fotona så vi ska gå igenom dom en gång till ikväll och checka så att vi är helt överens. Mötte sen upp Linn och gick till henne och drack kaffe och åt en gobit, min sista gobit på väldigt länge. Det känns bra. Jag måste sluta helt med alla sötsaker till en början, för annars kommer jag aldrig kunna kontrollera mitt sockerbegär.

Och vet ni vad jag har gjort ikväll? Kört ett Core-pass! Ja, ni läste rätt. Och fy så jobbigt det var, men jag kämpade på så gott jag kunde! Kändes väl mindre roligt att de som var 50+ var mycket smidigare än mig, haha.

Nä nu ska jag pussa på mitt lilla hjärta som fortfarande är vaken, hans lillmage krånglar. Men det är bara småfisar som kommer :-/ Just nu sitter han med Simon framför datorn och skrattar i alla fall, och det är ju skönt att höra! Det är jobbigt att se honom ledsen och veta att han har ont :-(

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad härligt att höra att du är peppad! Jag blir peppad då andra är det :)

2010-09-21 @ 21:10:28
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Kristina

Tycker det är skitspännande att du börjat med det här :-D!! (Som jag även sa igår ;-)). Hur var det med kaffe då? Får du dricka det nu när du går på detoxen?

2010-09-21 @ 21:11:43
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: Julia

Kristina: 4 koppar kaffe per dag!! Det är alltså typ 8 koppar mindre än vad jag vanligtvis dricker. Men jag vet ju att mitt kaffedrickande inte är särskilt hälsosamt, men där kommer jag inte vara så hård mot mig själv. För jag kan inte sluta med allt på en gång, men givetvis kommer jag ju dra ner och försöka med max 6 om dagen.

2010-09-21 @ 21:17:27
URL: http://julialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0