Underbar dag!

Alltså jag har haft en ett galet bra dag! Är så glad så att jag knappt kan sitta stilla hihi.

Dagen började ju med ett bra resultat på BIA'n. -2,8 kg: -2 kg fett och -0,4 kg muskler och så lite vätska. Är himla nöjd med det resultatet! Nu väger jag 76,4 kg, iiih! Har tappat totalt 29,6 kg och av det är det 21,6 kg rent fett :-) Känns toppen!! Jag och min rådgivare pratade om hur jag ska lyckas vända den nedåtgående trenden gällande musklerna och ja.. man kan inte annat än testa sig fram i mitt fall. Så träna hårdare, äta mer kolhydrater, lägga in 2 mellanmål om dagen och äta 2 mål mat varje dag jag kör ett hårdare pass. Så med det får vi helt enkelt se hur det utvecklat sig om 4 veckor. Jag ligger ju så kopiöst mycket under medelsnittet så jag behöver verkligen bygga. Men hon sa också att stressen över att inte bygga muskler inte får ta över lyckan över att ha tappat så mycket i vikt och att jag ska vara stolt över vad jag presterat! Och det har hon ju rätt i, men det maler som i bakhuvudet hela tiden.

Sen då efter BIA'n mötte jag upp hjärtat på stan. Vi hade bestämt oss för att ha lite egentid när lillebus var på dagis. Så vi strosade mest runt och åt lunch på Ming. Mitt i allt ringer Bemanningsenheten och erbjuder mig ett vik från 2 maj t.o.m den 15:e juni! Blev så exalterad så att jag bara tackade ja utan att fråga hur många % haha. Så jag ringde upp igen och då några turer skulle kortas ner så visste hon inte exakt, men någonstans mellan 75-90%! Och det är ju verkligen toppen. Får schemat i veckan :-) Ska bli gudomligt att kunna planera allt efter ett schema och att skriva dagistider utan att behöva ringa och ändra stup i kvarten. Lite tokigt är det ju bara att vi åker till Åland den 30 maj och blir borta 8 dagar, så det blir till att söka ledigt då. Förhoppningsvis handlar det inte om så många dagar. Imorgon har jag min första intro-dag! :-D

 

Första bilden visar mina fettstaplar. "1" visar resultatet från 1:a mätningen och "är" visar nu sista. Det är en ganska makalös skillnad! Randen där i mitten är normalområdet och jag är en ynka millimeter därifrån :-)

Andra bilden visar min muskelmassa och inre organ. Som ni kan se har jag ju lite att jobba med. Procentuellt ligger jag ju bättre till nu, men det är ju för att jag väger betydligt mindre! Kommer nog vara svårt att ta mig upp till normalområdet, men behöver komma så nära som möjligt!

Passade på att springa in till min frisör också och det första hon säger är: "Gud vad snygg du är!". Hon är helt underbar! Vill ju gärna förnya mig ytterligare och har faktiskt tänkt bli ljushårig! Inte blond, men vill lägga in lite blonda slingor för att fräscha upp det bara. Så såfort jag fått mitt schema blir det att boka ett frisörbesök :-) Oj som jag längtar! Lovade ju att jag skulle börja ta hand om mig själv mera när jag gått ner i vikt, känns som att jag är värd att känna mig fin!

Nu ska jag fortsätta i tvättstugan och sen pyssla på lite här hemma.. Det är ett evighetsgöra!

Kommentarer
Postat av: Ida

Massor med glada nyheter, GRATTIS!! Bra att du unnar dig att fixa med hår (och nya kläder mellan varven) , det är du värd!

2011-04-26 @ 20:56:43
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: Britta

Du är värd varenda framgång! Fy bubblan så bra du är!

Och grattis till vik'et!



Vet du hur det funkar med att boka BIA?

För mig?

2011-04-27 @ 05:37:23
URL: http://sixth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0