21.2.2011

Det var riktigt mysigt i kyrkan igår, trots att bara två dopbarn närvarade. Det är som något speciellt med kyrkor.. När vi skulle sjunga tryggare kan ingen vara så blev jag alldeles tårögd när jag tittade på Gabriel. Jag är så otroligt tacksam över att vara hans mamma och alla dagar vi får uppleva tillsammans. Han trivdes iallafall som fisken i vattnet där borta. Han blev mäkta fascinerad av barnkören som sjöng och han skulle minsann vara med. Han gick och ställde sig brevid dom varje gång dom skulle sjunga! Sötnöt! :-) Och så tände jag och Gabriel ett ljus för min älskade mormor som vi tänker lite extra mycket på.

Gabriels dopminne som vi fick med oss hem!


Idag har lillebus varit på dagis några timmar även fast jag varit ledig. Det märktes på honom att han varit borta mycket för han var inte alls nöjd över att bli lämnad och det kändes som att någon slet ut mitt hjärta när jag gick därifrån! Så nu har vi fått prova en jobbig lämning också, men ja.. det kan ju inte alltid vara guld och gröna skogar. Under tiden han var där gick jag till Malin och kikade in hennes och Stinas nya lya. Det var härligt att bara sitta och surra en stund, har inte blivit att vi setts på flera veckor så.

Tanken var egentligen att jag skulle på bodystep ikväll, men då var S tvungen förlänga sin arbetsdag så det fick strykas från planeringen. Imorgon börjar mammas träningsvecka och då ska vi mjukstarta med lite kondition och core! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0