25.1.2011

Lillebus har alldeles nyss somnat. Har gjort många tappra försök sen 20.30 att söva honom, men icket. Såfort Simon kom hem och han provade så somnade han. Jag tror att Gabriel saknar papi minst lika mycket som jag saknar honom.. Han är ju borta från tidig morgon till sent på kvällen. Visst, det finns pappor som är borta betydligt längre, men hela situationen gör det hela mycket jobbigare. Och känslan av hjälplöshet när jag egentligen inte vill något annat än att finnas till för honom hela tiden, men jag hoppas att jag är ett tillräckligt stöd de få timmarna vi faktiskt hinner ses. Längtar så tills nästa tisdag då allt "praktiskt" är över och vi kan börja leva som vanligt. Livet har verkligen varit en berg-och-dalbana de senaste två månaderna, men kärleken övervinner allt. Jag ska inte hymla med att det inte varit lätt alla gånger, men kommunikation är nog nyckeln till allt i en relation. Jag älskar Simon och nu blickar vi framåt!

Ikväll har vi haft sällskap av mormor! Vi har tittat på handboll (en match som Sverige förövrigt förlorade) och ätit vindruvor. Hon "gnällde" över våran lilla tv, men vilken tur att vi har en 42" LCD-tv som väntar på att packas upp i vårat sovrum ;-) JAAA, hihi, vi beställde nämligen en tv förra veckan! Just den vi kikat på var till ett kanonpris på Elgiganten förra veckan så då klickade vi givetvis hem den och idag kom den! Nu behöver vi bara en ny tvbänk så kan vi äntligen börja få iordning här hemma efter tapetseringen i somras. Allt styrs av placeringen av tvn, den måste ju upp på väggen då lillebus inte är nådig med våran nuvarande tjockistv. Sen tycker jag att det är så mycket snyggare med tvn på väggen, det är väl liksom det det som är meningen med ett plattis? Fint kommer det iallafall bli! :-) Blev dock liiite småsur när jag insåg att tvbänken var slut på IKEAs hemsida, jag har inte tålamod att vänta på sånt!

Kommentarer
Postat av: Britta

Jag är säker på att tillsammans klarar ni 2 allt.

Och jag saknar er hur mycket som helst!

2011-01-26 @ 10:22:30
URL: http://sixth.blogg.se/
Postat av: Gammelmostern

Vi ska nog till Finland på fredag vi. Kanske blir en snabbsväng till IKEA då :P

2011-01-26 @ 21:36:16
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: Gammelmostern

Det kan jag göra. Du kan ju skicka ett sms imorgon då med vad som ska handlas.

2011-01-26 @ 21:51:18
URL: http://mypiece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0