MUMIN!

Min träningsvärk är inte att leka med idag! Varje liten rörelse gör så ont! Benen är absolut värst, men idag känner jag faktiskt lite i armarna också. Jag bad om träningsvärk, hade dock gått alldeles utmärkt med en mildare variant av denna! Imorgon står ytterligare ett pumppass på schemat så det lär ju inte bli bättre direkt. Vill man vara fin får man lida pin!

Idag har lillebus varit på dagis i 4½ timme. Simon skötte lämningen och tydligen så när dom kom hade fyra flickor rusat fram till Gabriel och ropat HEJ GABRIEL! Våran lilla tjejtjusare hihi. Medan lillebus roade sig därborta gick jag och mamma och lunchade på Opalen. Det sticker säkert i folks ögon att vi lämnar Gabriel på dagis när jag är ledig, men det är på personalens begäran och han trivs verkligen superbra därborta! Och så är det ju bara nu till en början så han kommer in i rutinerna. Och vi har ju en heltidsplats men har precis som alla andra rätt till 15 timmar/vecka.

Efter lunchen strosade vi runt lite i affärer och jag bröt mitt shoppningförbud. Visserligen bara med lite påfyllning till Gabriels garderob, som alltid behövs! Blandannat lite kläder från Lindex muminkollektion. Blev överlycklig när jag såg att det även fanns några plagg i de minsta storlekarna. Men som alltid när jag kikar på barnkläder längtar jag tills Gabriel kommer upp i 86. Det finns ju så mycket fint! Jag är själv sugen på att fylla på med lite mumin, men då i form av muggar! :-D

Lämnade igen mini kånken också då den gråa inte fanns inne och givetvis var den tillfälligt slut just därifrån jag skulle beställa! Vill ha den nu ju. Känns bara bökigt att släpa med skötväskan till dagis.


Älskar denna! Ska nog köpa en i 86 också ;-)


Kommentarer
Postat av: Gammelmostern

Vi åker hela familjen. Ska till Finland och se om vi hittar nå reima på rea till nästa vinter. Samt kanske ett par kouma också till nästa vinter.

2011-01-26 @ 23:08:37
URL: http://mypiece.blogg.se/
Postat av: Elina

Jätte fin tröja, jag misstänker (eller jag vet rättare sagt) att Saga kommer få en sån tröja (fast i rosa) i present av sin morbror. Vi ses imorgon! :)

2011-01-26 @ 23:52:11
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0