Ingen "blogglust"

Jag har riktigt tappat lusten till att blogga.. Känns inte alls som att jag har något vettigt att skriva.

I måndags var vi på inskolningssamtal på dagis för att utvärdera hur allting gått sen han började i januari. Han blir numera jätteledsen när man lämnar honom och det är verkligen jobbigt. Fy.. Så nu har vi tillsammans med den fröken som är "ansvarig" över honom beslutat att han ska vara där 3-4 gånger i veckan även om vi är lediga. Då S jobbar 4 av 6 helger är han ju ledig rätt mycket på veckorna och vi jobbar bara om varandra hela tiden men nu ska alltså Gabriel vara på dagis ändå i några timmar. Så hoppas vi att det blir bättre med lämningarna snart! En liten tröst är iallafall att han slutar gråta i princip direkt vi gått.

Annars så försöker jag verkligen komma tillbaka till träningen. I måndags var första gången jag tränade på nästan två veckor och det gick segt.. Fick ont i kroppen och tyckte inte alls det var särskilt roligt, men det går rätt fort att komma tillbaka igen. Måste bara pussla in träningen på schemat. Imorgon är det release på bodypump och det ska bli riktigt roligt! Alltid kul med lite förnyelse. Hoppas bara jag får någon med mig?! :-)

Idag står städ och tvätt på planeringen. Har tvättat lite på morgonen och gjort ytterst lite här hemma. Känner mig helt apatisk när det gäller städningen. Usch. Men det är såna sysslor som måste göras bara och sen så är det ju så skönt när det är nystädat!

Ikväll får vi iallafall middagsgäster och så ska vi koppla in diskmaskinen. Var lite grejer som saknades som vi väntat på. Det ska bli att slippa diska stup i kvarten :-) I början på nästa vecka kommer köksstolarna och i helgen ska vi bygga ihop köksbordet! Kommer verkligen bli super när allt är färdigt då vårat kök är superfint för att vara en hyresrätt, inga gräsliga trä bänkskivor och allt går i grått och vitt. Det enda jag egentligen skulle kunna gnälla på är tapeterna, men de funkar.. När vi pysslat färdigt lovar jag att det kommer både före- och efterbilder!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Emelie gtåter oxå hela tiden när vi lämnar henne. Det är jätte jobbigt när man måste gå iväg och man hör hur hon gråter. Men jag brukar ringa till dagis för att höra hur det gick. Men vi har oxå börjat lämna henne på dagis fast vi är lediga. Man får hoppas att det blir bättre. Hoppas det blir bra för er med :)



Skönt med diskmaskin :)

2011-03-16 @ 11:12:12
Postat av: Elina

Åh, vad kul med före och efter bilder. Det ser jag framemot. :)

2011-03-17 @ 00:40:41
URL: http://volanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0