21.3.2011

Förra veckan var verkligen en märklig vecka, inte konstigt mitt humör varit som en berg- och dalbana. Det som känns mest i hjärtat är att min morfar gått bort. Alldeles, alldeles för tidigt. 67 år.. Vi hade inte den tätaste kontaken, men det är alltid tufft att förlora någon. Han var ju trots allt min morfar.

Annars så flyter livet på som vanligt. Imorgon har jag BIA-mätning och jag räknar med att ha gått +/- noll. Kanske på sin höjd -1 kg. Men någongång måste man kanske tillåtas att ha en sämre period? Har ju ändå hållt på med PREnet i 6 månader. Förstår ni, ett halvt år! Känns megalänge. Inte så konstigt att jag börjar bli less på att dricka shakes. Dricker ju fortfarande 2 om dagen och är drygt 1 kg ifrån att ha klarat 80% av viktnedgången och då är det tänkt att man ska byta 1 shake mot ytterligare ett mål mat så vi får väl se vad min rådgivare säger nu. Själv känner jag nog att jag ändå vill fortsätta dricka 2 om dagen då jag haft en längre periods slarv. Har ju egentligen bara druckit 1 om dagen den senaste månaden. Ska hur som helst bli riktigt skönt att komma dit och prata av sig lite. Eller rättare sagt disskutera varför det gått dåligt och lägga upp nya mål inför de kommande 5 veckorna.

På förmiddagen byggde jag och hjärtat ihop vårat nya köksbord och det är så fint! Inte mitt "drömköksbord" kanske, men alldeles dugligt till det billiga priset och så klarade det av alla mina krav på storlek och en extra iläggsskiva. Har däremot redan insett att ett vitt bord kanske inte var det smartaste valet, blir fingeravtryck och fettfläckar med en gång. Så det blir att torka, torka, torka för att hålla det fräscht! Är verkligen glad att vi inte valde vita stolar, för hör och häpna, till och med jag tycker att det blivit för vitt. Just nu står bara Gabriels vita tripptrapp runt bordet och det är nästan så man blir bländad haha! De  har inte ringt från MIO än och leveransen skulle vara idag, möjligvis imorgon. Men jag hoppas verkligen vi får hämta dom redan idag! Avskyr att ha saker halvfärdigt. Nya köksmattan är också på plats nu och köket blev verkligen som ett nytt rum. Fixar bilder sen när allt är klart!

Nä nu ska jag slänga mig på soffan en stund innan lillebus bestämmer sig för att vakna upp!


Kommentarer
Postat av: Victoria

Måste komma förbi och se hur ni har fått det, kommer inte ens i håg när jag var hos er sist så det börjar vara dags :P.

2011-03-21 @ 14:46:37
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Victoria

till helgen blir bra men vi kan ju höras i hop på fredag så ser vi om du är ledig eller om du jobbar :).

2011-03-21 @ 15:11:42
URL: http://vigan.blogg.se/
Postat av: Sara

Man tillåts ha sämre perioder. Bara man inte fastnar där. Men du är duktig. så länge du inte har gått upp och sen stannar av där så är det ju lugnt. Tänk att det får ta den tid det tar.. ( hemskt jag vet blir själv förbannad ibland när folk säger men jag har börjat köpa det nu) du är superduktig !!

2011-03-21 @ 16:21:51
URL: http://lucha.blogg.se/
Postat av: Victoria

Så jävla tråkigt med restskatt!

Skulle vi ses i helgen? Söndag funkar bra för oss.

2011-03-22 @ 22:17:06
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0