Enchiladas med tonfisk

Dagens middag blev enchiladas med tonfisk, en av mina favoriträtter. Snabbt, gott och enkelt! Till det severades en blandad sallad och guacamole.

(Ursäkta den ur-usla kvaliteten på bilden, men jag fick inte till skärpan pga ljuset)


Enchiladas med tonfisk

1 gul lök
1 msk olja
500 gram krossade tomater
1 tesked socker (smakar lika bra utan!)
1 tsk salt
2 krm chilipeppar
1 stor burk majs
2 burkar tonfisk i vatten
8 tortillabröd
200 gram riven ost

Skala och finhacka löken. Fräs löken i oljan. Tillsätt krossade tomater, socker, salt och chilipeppar. Låt puttra några minuter. Blanda i avrunnen majs och tonfisk. Fördela röran på tortillabröden och rulla ihop dem. Lägg rullarna i en ugnssäker form. Strö över osten och gratinera i 250°C, 6-7 minuter.


Kommentarer
Postat av: Elina

Det tror jag med, allt blir vad man gör det till. :) Vigan skulle höra med Josefin (?) från Luleå tror jag, och jag har hört med Malin och Nettan från ö-kalix så vi får se. Malin G skulle komma om hon fick barnvakt åt Stina. :)

2010-09-25 @ 22:49:05
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: Ida

Brukar göra ngt liknande fast med köttfärs. Detta måste testas, har som tur var 4 tortillabröd och resten av ingredienserna hemma för att göra halv sats. Bra med tips, det uppskattas!

2010-09-26 @ 17:14:40
URL: http://iandwe.blogg.se/
Postat av: Victoria

gud så gott det ser ut!

2010-09-26 @ 20:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0