Yey!

Idag har vi varit förbi försäkringskassan. Simon fick uppmaning om när vi var där på ett möte angående föräldrapenningen att komma in med ett arbetsgivarintyg så att de kan räkna ut hans SGI till föräldrapenningen. Eller så inte. Idag fick han veta att  dom inte alls vill ha hans arbetsgivarintyg nu, utan det ska han skicka in strax innan beräknad födsel. Jaha? Inte första gången vi får olika budskap från dom där, inte mycket jag förstår. Men mina papper är då inskickade och klara, och det är ju det viktigaste. Det är ju ändå jag som till en början kommer vara föräldraledig. Fick även med mig papper hem som jag ska fylla i och skicka in när jag vet från och med när jag ska söka föräldrapenning. Jag måste dessvärre förmodligen ta ut föräldrapenning en månad innan bebis ankomst. Men men, finns inte mycket jag kan göra åt det.

Efter fk gick vi på stan en sväng, men Bodens stad var ungefär lika intressant som vanligt. Det vill säga inte alls!

Sen var det dax för föräldraträffen/gruppen/kursen. Idag pratade vi om amning och allt därtill. Lite tips och råd om amning, typ.

Idag kom föressten min rätta beställning från 4mom :D Ringde igår och fick prata med en jätte trevlig tjej som bad om ursäkt för att det blivit fel och sa att hon skulle skicka ett nytt paket med en gång. Både klänningen och jeanskjolen passade, jag är jätte nöjd! Och enligt både H&M och Ellos så har mina paket skickats idag, så de borde finnas att hämta ut imorgon eller senast torsdag. Ska fixa in lite bilder sen när allt kommit!

Kommentarer
Postat av: Susanna

duu, skulle man kunna få receptet till den där goda limepajen vi fick hos dig?:D:D:D

2009-05-19 @ 21:53:31
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/
Postat av: Susanna

Tyvärr så har jag ju köpt mitt i Luleå, så det är ju inte speciellt mycke närmare:P dock så har jag inte kollat på Pralinen, man kan ju gå in där och kika, fast hon som har det inte är så trevlig....

2009-05-19 @ 21:55:14
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0