Vecka 31

Du är på dag 211 av 280. (75,4%).
Du är i vecka 31.
Du har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 15 jul 2009
Du har 69 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Barnets proportioner påminner mer och mer om ett barn som är fött, huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna knappt 6 cm. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.

Källa: Familjeliv.se



Mina tankar: Bara drygt 9 veckor kvar. Tiden går så fort! Jag funderar ganska mycket på om det är en flicka eller pojke. Både jag och Simon har varit stensäkra på en pojke, men de senaste dagarna har jag börjat känna mer och mer att det är en liten flicka därinne. Självklart spelar det absolut ingen roll vilket kön h*n har. Bebis är så efterlängtad och välkommen vilket som : )

Kommentarer
Postat av: Britta

Åh, fina gómagen!

2009-05-07 @ 18:57:23
URL: http://sixth.blogg.se/
Postat av: malin

yey bebis! :)

Jag tror på en flicka!

2009-05-08 @ 10:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0