Ingen bra sovrutin

Gabriel har fått en jätteknasig dygnsrytm den senaste veckan. Han somnar mellan 19 - 21 och sover ungefär 45 minuter för att sen vakna och vara vaken till 00 - 01. Detta medför ju också att han vaknar väldigt sent på förmiddagen. Så nu ska vi försöka ändra detta så att han får bra sovrutiner. Inte alls bra att han i princip vänt på hela dygnet!

Nu ligger han i alla fall och sover och när han vaknar är det matdax och sen ska vi alla tre iväg på stan och fixa lite ärenden innan helgen. 

Förresten så har jag nu i princip helt slutat amma dagtid. Ammar kvällsmålet, nattmålet och morgonmålet och ibland under dagen. Och jag mår så mycket bättre nu och känner mig mycket gladare samtidigt som jag är jätte glad att jag och Gabriel ändå har kämpat så som vi gjort i 4 månader :-) Och älskade Simon som stöttat mig och varit helt underbar givetvis! Det blev inte riktigt som jag tänkt mig (hade tänkt helamma i 6 månader), men såhär i efterhand har jag insett att det blir det aldrig med barn :-)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Angående amningen: Var precis likadant för mig! Hade egentligen tänkt amma i 6månader men mådde inte heller riktigt bra av det så Vendela fick börja med ersättning delvis och sedan gå över till det helt vid 3,5månader. Det viktigaste av allt; hon och jag var nöjda :-)!

2009-11-27 @ 17:55:53
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0