Electrolux UltraSilencer

Det blir nog att prioritera om alla planerade köp. Vi behöver en ny dammsugare. Har kikat runt lite och har fastnat för Electrolux UltraSilencer. Gabriel som hittills älskat dammsugaren har plötsligt blivit livrädd för den så då hade det passat bättre med en mer tystgående (68 dB). Finns 2 modeller som jag kikat på och de kostar ungefär lika mycket. Har bara hört mycket bra om dessa dammsugare och ska vi då köpa en ny så vill jag ha en som är bra.

ZUS3920, en bättre modell enligt onoff.se

ZUS3960, den bästa modellen enligt onoff.se

Frågan är då bara om den sista modellen är behändig med det handtaget och om det möjligvis går att plocka bort? Det ser ut så på bilden. Synd att Elon har stängt imorgon, men jag får gå dit och "provköra" på måndag!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag har ju ingen erfarenhet av den andra modellen men kan säga att den första är underbar!! Finns inget jag kan klaga på med den och förstår inte ens hur någon annan kan vara bättre :-P

2010-08-29 @ 03:50:49
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: Gammelmostern

Ultra silencer är en bra dammsugare men vår som har 4 decibel högre (den gamla alltså)(tror att du menade 68 va, inte 48?) låter ändå nog högt att bli rädd för. Var likadant med Fanny. Det bästa är att vänja dem igen vid ljudet. Inte göra så stor sak av det. Det är ju dock en bra dammsugare. Skillnaden mellan de 2 övre är hepafiltret (vilket inte spelar någon roll om man inte är väldigt dammallergisk)samt teleskoprör vilket i sig kan vara bra. Skiljer det knappt i pris så spelar det ingen roll. Skiljer det så köp den billigare för den är nog bra.

2010-08-29 @ 12:26:35
Postat av: Julia

Det som känns viktigt med dammsugaren är att den inte "sprutar ut" all äcklig doft som våran nuvarande gör, det luktar apa när vi dammsugit. Hihi jo jag menade 68 :-) Har ändrat nu. Fast båda de där modellerna har tvättbart HEPA-filter :-) Tydligen så finns någon av modellerna på Coop, ska dit och kika senare idag. Har ändå en rabattkupong där så!

2010-08-29 @ 12:35:35
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det gör alla dammsugare om man inte rengör i röret. Viktigt att även tvätta filtret eller byta ut det. Brukar följa med nytt filter när man köper en förpackning dammsugarpåsar. Man kan ju köpa sådana där doftkulor också. Hoppas det finns där då! Haha, jo 48 hade ju dock varit extremt bra om det funnits. Då hade jag köpt en ny på studs :)

2010-08-29 @ 15:01:47
Postat av: Gammelmostern

Det var ju jag :)

2010-08-29 @ 15:02:42
Postat av: Julia

Okej, men jag har hört att endel gör det mer eller mindre? Den vi har haft det senare halvåret är mammas gamla, och den är säkert 10-12 år gammal så det har ju varit en riktigt superdammsugare eftersom den hållt så bra! Innan dess har vi ju haft 2 väldigt billiga dammsugare och hållbarheten och funktionen har ju varit efter det också..

2010-08-29 @ 15:13:24
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Anonym

JO det är klart. En billig dammsugare är ju rackligare och börjar säkert lukta snabbare också. Kan tänka mig att det har att göra med kraften på "motorn". Mindre damm som stannar kvar i röret när det är en kraftigare "motor" i. Haha, men det är en bara en gissning. Det är ju så. Man får vad man betalar för.

2010-08-29 @ 16:12:24
Postat av: mamma/mormor

Den är nog minst 15 år...

2010-08-29 @ 20:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0