100804

Igår var Gabriel på sitt första tandläkarbesök. Jag fick sitta med honom i min famn i stolen och han skrattade åt tandläkaren och visade sina bästa sidor. Tandläkaren kollade honom lite snabbt i munnen och konstaterade att frenulum uppe (strängen mellan läppen och tandköttet) spruckit men att det i övrigt såg bra ut. Eftersom han är så liten hade det ju varit omöjligt att röntga honom så han fick en ny tid om 1 månad och sen ska vi hålla koll att tänderna inte slutar växa, eller i värsta fall dör. Sen fick han en tid till tandhygenist om 1 vecka som är ett rutinbesök.

På kvällen kom S hem med 2 hyrfilmer. Case 39 och Ice Age 3. Jag ser alltid rysare med en skräckblandad förtjusning men måste alltid avsluta med en barnfilm.. Och det blir oftast Ice Age, därför har jag sett ettan typ 30 gånger. Båda filmerna kan jag då rekomendera. Jag och S höll på att skratta ihjäl oss till Ice Age!

Idag sov vi till 9.40! Lilleman tyckte kanske att mamma också skulle få en längre sovmorgon? :-) Klockan 12 mötte vi upp Kristina för en sushilunch. G fick äta vattenmelon! Sen kilade vi till H&M där jag köpte ett par hängselbyxor åt Gabriel. Så söta! Valde storlek 80 som är nästa storlek han kommer använda, förmodligen i senhöst/vinter. Och då kan han ju förhoppningsvis gå också.

Vi sa hejdå till Kristina och så kilade vi till mitt jobb eftersom jag hade glömt skriva under timrapporten. Det började dugga lite när vi gick dit men tack och lov klarade vi oss från att bli blöta. Nästan direkt vi klev in hemma så började det ösa ner! :-)

I veckan har vi pappa hemma från kl 16 och det är så mysigt att äta middag tillsammans! Annars så äter ju jag och Gabriel alltid innan han kommer hem. Sen så får dom mer tid tillsammans och ikväll däckade Gabriel 19.15 efter allt bus :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0