Foglossning :-(

Idag när vi var ute på promenad fick jag en påminnelse av hur dåligt min kropp mådde under graviditeten - jag fick foglossning, extrem sådan. Har lite känningar då och då och kan fortfarande inte ligga på rygg någon längre stund. Har ju hört att det tar ungefär 9 månader för kroppen att återhämta sig efter en graviditet och jag hoppas verkligen att det inte kommer fortsätta kännas såhär. Smärtan av foglossningen jag hade under graviditeten är inget jag önskar någon, och den gör mig osäker på om jag någonsin vill bli gravid igen samtidigt som jag självklart vill ha i alla fall ett syskon till Gabriel. Och hur tokigt det än låter så vill jag gärna föda barn igen, för trots all obeskrivlig smärta var det den häftigaste upplevelsen jag varit med om! Jag har verkligen fått en helt annan syn och respekt till kvinnor som fött barn, för jisses vilken bedrift det är :-D Jag är så stolt över mig själv att jag klarade det trots en lång och smärtsam förlossning, men kroppen skötte nog det där med krafter av sig själv. Men fick ju i efterhand veta att de gjorde iordning en operationssal för ett akut kejsarsnitt då varken läkaren eller barnmorskan trodde jag skulle orka mig igenom krysningsarbetet - men tji fick dom! ;-)

Men jag hoppas i alla fall att vi kommer kunna ge Gabriel ett syskon i framtiden och att det kommer gå lika lätt som sist! Det tog 3 veckors slarv av preventivmedel så var jag gravid :-) Vilket jag är otroligt tacksam över, man kan inte ta en graviditet förgivet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0