Lite bättre

Nu känns allting lite bättre. Mamma har varit här på en kopp kaffe och vi har pratar lite och så. Det positiva med att ha på Rörvikens förskola är att det är ca 2 minuter ifrån det ställe jag kallar "jobbet", där jag springvickat sen februari 08. Så då har jag ju nära att lämna Gabriel där innan ifall jag tillexempel blir utringd tidigt på morgonen. Men jag ska ju be om intro på olika äldreboenden i kommunen både dag och natt för att få så mycket jobb som möjligt och därför ville vi ha en central förskola så att det i princip skulle vara nära till allt. Men på måndag då jag ska ringa handläggaren ska jag be att vi får komma och träffa personalen och se lokalerna på Rörviken. Dagis är ju en väldigt stor del av barnens liv och därför är detta så otroligt viktigt för mig. Och jag tror nog att andra föräldrar kan hålla med mig! Nåja, nog om det..

Vi var ju på stan tidigare idag. Köpte födelsedagspresent åt Britta, barnmat och så var vi in en sväng på bolaget. Stod länge, länge vid cidrarna och funderade på vad jag egentligen skulle köpa! Var ju över 1½ år sen jag var ut så jag har typ glömt bort vad jag gillar haha! :-P Blir dock en ganska lugn helg, ingen Farmen-premiär för mig! S jobbar hela helgen så jag har inga planer på att må dåligt när jag ska vara med lilleman!

Nu ska jag försöka få Gabriel att vila och sen börja röja upp här hemma!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Då håller jag tummarna på att du/ni får positiva vibbar från den dagiset då! :)

2010-06-10 @ 15:09:45
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Nina

[email protected] :)

2010-06-10 @ 15:14:16
URL: http://regnbagsfamiljen.blogg.se/
Postat av: Madde

Hejhej:) har gjort ett inlägg om sex and the city tjejerna:) Va gärna med och delta om vem av tjejerna du är, kan bli en kul grej:) tack på förhand!

2010-06-10 @ 15:29:20
URL: http://madeleinebjornlund.blogg.se/
Postat av: Kristina

Förstår verkligen att du blev ledsen när ni inte fått något av era alternativ! Ring på kommunen och fråga hur lång kön är så kan du ta ställning därefter. Har tyvärr ingen erfarenhet av Rörviken, vet bara att det varit liiite struligt där för något år sedan (hört ryktesvägen) men tycker du ska titta där innan ni tar beslut. Synd att ni inte fick plats på kläppen :-(!

2010-06-10 @ 22:45:11
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0