Välling

Dagen har gått åt till att jobba. Det var riktigt skönt att sluta jobba 17 för imorgon jobbar jag 7-20.30 och det är ju inte direkt min favorit-tur. Rasterna är så knepiga och det är därför ingen idé att fara hem och det är jobbigt att vara ifrån lilleman så länge. Men sen är jag ledig 2 dagar så då får vi mysa! :-) Nu har det förövrigt löst sig med byte av tur så att jag inte jobbar på lillemans födelsedag. Huvva vilket gorm det varit och jag har haft så ont i magen de senaste dagarna för jag varit rädd att jag skulle vara tvungen att jobba..

I torsdags började vi om att prova ge Gabriel välling. Köpte mild fullkornsvälling från 8 månader och hittills har vi blandat 100 ml välling + 90 ml ersättning. Det har faktiskt fungerat riktigt bra och har bara sagt "slurp" så har flaskan varit nästintill tom! Ska fortsätta blanda så resten av helgen och på måndag ska vi prova med bara 60 ml ersättning. Han måste ju givetvis inte äta välling och vi tvingar honom ju inte till det heller, utan det är för mättnadskänslan. De här två nätterna har han somnat som en klubbad säl och sovit 10 timmar i sträck. Och jag hymlar inte med att det har varit gudomligt skönt att få sova en hel natt och jag har börjat känna mig som en människa igen efter 3½ månad med avbruten nattsömn. Nu behöver det ju inte bero på just vällingen, men den har nog en liten del i det hela. Sen att 3:e tanden spruckit igenom gör ju också mycket. De där tänderna kan verkligen ställa till det för de små!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0