Sommarjobb

Efter många om och men, diskussioner i timmar och planering har jag bestämt mig för att jobba 4 veckor i sommar. Det var verkligen inget lätt beslut och jag har funderat väldigt mycket runt omkring det. Jag vill inte jobba mycket och jag önskade att få gå på det 50% vikariatet och det fick jag. Jag kommer jobba mellan den 21 juni - 18 juli samt helgen 6, 7, 8 augusti. Midsommarhelgen kommer jag också att jobba och så är jag schemalagd helgen Gabriel fyller 1 år, men tack och lov är de helt underbara personalen där och chefen är bra och jag kommer inte behöva jobba den helgen, alternativt inte lördagen då han fyller år. För det finns inte en chans i världen att jag jobbar på Gabriels 1-års dag! Innan jag bestämde mig till 100% att verkligen ta det kollade jag igenom schemat och det blir sammanlagt 85 h på 4 veckor och en vecka jobbar jag bara en dag. Men det är ju precis så jag vill ha det: korta turer och få dagar. Sen om jag vill kan jag ju alltid jobba fyllnads.

Jag vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, kanske bara bekräfta för mig själv att jag gör rätt. Ibland känner jag mig som en dålig mamma när jag jobbar.. Och ibland känns det som att alla tycker jag är det, även fast jag vet att det kanske inte är så.. Nåja, jag och Simon är nöjda över vårat beslut och det är ju egentligen allt som räknas.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker du gör rätt Julia! Du är absolut ingen dålig mamma, om någon säger det har de helt klart fel! Pengar behöver vi alla och det lär ju inte vara speciellt negativt för Gabriel att vara utan mamma ibland också.. Fast det är säkert jätte jobbigt för dig, jag kan ju inte veta hur det känns :)

2010-03-31 @ 12:06:24
Postat av: Kristina

Det som känns rätt för er är det som är rätt!! Bry dig inte om vad alla andra tycker, vissa tycker ju att man gör fel hur man än gör! Trevligt att du jobbar första perioden, det gör jag också :-)!

2010-03-31 @ 12:38:54
URL: http://lillavaochjag.blogspot.com
Postat av: Gammelmostern

Klart ni gör rätt! Gabriel kommer absolut inte att må dåligt på dagis heller! Det är ju hur kul som helst och med tanke på att han verkar gilla andra barn väldigt mycket så lär han trivas umärkt!

2010-03-31 @ 12:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0