Skitjulpynt

Nu har vi julpyntat. Fy tusan vad trist! Vi har ju inget julpynt? Köpte en tomte idag, dock inte den från Bobutiken men en liknande och en adventsljusstake, ljus och polkagrisar. Julstjärnan jag skulle köpa var slut så jag hängde upp julgardinerna i vardagsrummet är heeelt fel röd färg (ville ha mina vita) och våra plommonfärgade kappor hänger fortfarande i köket. Det är skittrist att ha två köksfönster som man "måste" ha kappor i för att det ska bli snyggt.. Och jag kan verkligen inte sy och jag är för stolt för att fråga svärmor. Eller det handlar egentligen om att jag tycker det är skämmigt. Hon har nog med sitt, nog för att jag vet att hon absolut hade gjort det om jag bara frågat. Nu längtar jag efter att få ta fram julgranen, då kommer den rätta stämningen! Den kommer precis som förra året gå helt i silver, enkelt och stilrent. Och så klarar jag verkligen inte av att blanda guld och silver, så röda pumlor går dessvärre helt bort då det alltid är en guldig liten "plopp" på dom.

Visst låter jag positiv idag?

Imorgon blir det kanske en sväng till Storheden i alla fall. Är lite sugen på ett kap vi hittade i Elgigantenbladet.. Vi får väl se. Jag både vill och inte vill! Det är ta mig tusan inte lätt ibland!

Kommentarer
Postat av: Liselle Johansson

Jag varierar mest mellan simning och jogga/gå men nu när det är kallt så är det ju skönare inomhus och så har jag bara löst 3 månader så jag passar på :) Vi har ett rum hemma som vi har utrustat med lite träningsgrejer, en crosstrainer, pressbänk och lite smågrejer så där händer det att jag håller till. Men nu har jag haft sällskap av Malin så mycket så sista tiden har det mest blivit ute. Vad föredrar du nu? Kan behöva ny inspiration nu :P



Ja detta med julpynt varje år...och varje år tänker man att nu ska jag fynda på rean men så blir man snål och så blir det repris nästa år...Vi kör också med silver i granen! Superfint!

2010-11-26 @ 23:45:48
URL: http://smafotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0