Matvägran

Idag var Gabriel riktigt trotsig under middagen. Han kastade mat på golvet och spottade ut den, men det är ju inget ovanligt direkt. Allt som allt åt han en liten korvbit på 1x1 cm. Han är inte och har aldrig varit särskilt matglad men nu börjar det verkligen bli extremt. Jag känner mig orkeslös så imorgon ringer jag BVC. Egentligen kan de ju inte hjälpa oss, men jag behöver lite stöd och peppning då måltiderna är ett rent helvete ibland och jag  är ju oftast ensam med Gabriel då Simon jobbar till 18 (personalmöte idag) så jag får alltid ta fighterna själv. Är mest rädd för att han ska gå ner i vikt eller att han inte får i sig tillräckligt med näringsämnen. Så imorgon ringer jag och ber om en extra viktkontroll..


Kommentarer
Postat av: Johanna

Emelie gör precis likadant, det är jätte jobbigt. Men man försöker ju hela tiden. Jag har börjat och göra sådan mat som hon verkligen tycker om "favorit" mat. För när robin var lite gjorde han oxå så. Då sa BVC att man skulle ge den mat som barnet tyckte mest om. Fast det kunde bli samma mat i flera dagar. Och ibland kan dom ha sina perioder med matvägran.

2010-09-01 @ 21:57:46
Postat av: Julia

Tyvärr verkar inte Gabriel tycka om någonting för ingenting går ner i magen :-(

2010-09-01 @ 21:59:55
URL: http://julialindholm.blogg.se/
Postat av: Johanna

Då förstår jag att det är svårt. Hoppas att det löser sig, men BVC brukar ju kunna hjälpa till.

2010-09-01 @ 22:07:30
Postat av: Kristina

Om han verkligen inte får i sig något, vänta en stund efter maten och ge en portion med välling. V:s kusin matvägrade rätt länge och sköterskan på BVC sa då att de kan leva på enbart välling upp till 1,5år (Har senare hört andra föräldrar som haft matvägrande barn och också blivit rekommenderad välling om det är det enda som nöjer dem). Så om du ger honom välling så vet du iaf att han fått i sig lite energi!

2010-09-01 @ 22:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0