Nu tar jag helg!

Klockan 17 idag avslutade jag min 3-dagars jobbhelg och nu är jag ledig imorgon, jippi!

Har inga större planer för imorgon utan tänkte ägna dagen åt storstädning. På mina lediga dagar tidigare i veckan prioriterade jag roliga saker istället för alla måsten men nu kan det dessvärre inte skjutas upp längre. Ett nödvändigt ont helt enkelt. Ska nog skicka iväg mina pojkar så jag får påta på ifred, är ganska skönt det! Poppa lite musik och göra allt utan att bli avbruten. På tal om musik så är jag ute efter en dockningsstation (heter det så?) till min iPhone men har ännu inte hittat någon som fallit mig i smaken.

Annars så trånar jag efter en massa nya muminmuggar hihi. 12 stycken har jag hunnit samla på mig, och det finns många till kan jag lova. Läste någonstans att det kommit ut 54 muggar, men vintagemuggarna är lite svåra att få tag i och dyra givetvis. 90-tals muggarna är allra svårast, eller "Fazer"-muggen som gjordes i väldigt få exemplar och går lös för mellan 10-15tusen om man lyckas hitta en. I have done some research! Muminmuggen jag vill ha allra mest just för tillfället är "Snölyktan" säsongsmuggen från julen 2007. Det är nog den finaste av dom alla! Jag älskar verkligen alla mina muminmuggar och jag hoppas att dom kommer vandra vidare i flera generationer framåt! Men att Gabriel nu ska ärva mitt muggintresse är väl kanske inte så sannolikt ;-) Eller så är det pensionssparandet som står i vitrinskåpet som Ida säger ;-)

Nu väntar sängen så jag orkar upp och ta tag i skitgörat imorgon. Ibland önskar jag att Gabriel kunde sova såpass länge på morgonen så att man hann upp och dricka sitt morgonkaffe i lugnt och ro. Men icket, fullt ös redan runt 6-7-tiden på morgonen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0