Allt möjligt.

Igår var jag och mamma till IKEA. Hade en ganska kort inköpslista denna gång faktiskt, lite småplock egentligen. Men insåg ganska snabbt att det är en omöjlighet att hålla sig till endast inköpslistan. Nu är iallafall en madrass inhandlad till Gabriels nya säng så nu måste vi ju bara byta ut spjälsängen hihi. Tanken är att det ska bli en julklapp från min mamma. Lillebus är då helt inne på att byta säng numera. När vi var till MIO tidigare i veckan ropade han "näääng!!!" när vi klev in där.

Vi var även över till Finland en snabbsväng och det var där jag fyndande Lilla My-muggen och i ren och skär lycka fick även
Råddjuret följa med. Så när årets julmugg som jag beställt anländer omkring nästa vecka har jag samlat ihop 16 underbara muminmuggar. När jag fick min första i julas kunde jag inte ana HUR stort mitt intresse skulle bli! Handlade även Kuomaskor till Gabriel för drygt halva priset, älska Finland eller vadå?!

I lördags hämtade vi ju föressten hem sängen och den är helt fantastisk! Fullkomligt underbar att sova i och intredningsmässigt är den en 10 poängare. När vi fixar det sista såsom få upp hyllor, ljuslyktor och annat småpyssel kommer det bli toppenbra! En tavla från
Isa Form ska inom kort beställas och några Kivilyktor måste inhandlas. Har inte alls gillat Kivi tidigare, men nu vill jag ha många i flera olika färger!

Annars så är allt som vanligt! På jobbfronten rullar det på för tillfället iallafall, hoppas det fortsätter så. Det är en sån otrolig lättnad efter varje gång man blivit bokad på något pass. Då vet man att det trillar in en lön nästkommande månad.

Nu är det sängen som kallar och imorgon är det jobb 7-16 som gäller, sen tar jag "helg" först på måndag klockan 12.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Victoria

Det är bara springvick, men utan att säga för mycket så tror jag nog att chansen är större att man får ett vikariat här än åt bodens kommun :P.

2011-10-07 @ 07:51:47
URL: http://vigan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0