Vecka 29

Du är på dag 197 av 280. (70,4%).
Du är i vecka 29.
Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 15 jul 2009
Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kroppen: Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umås mycket med.

Källa: Familjeliv.se

Mina tankar: Det börjar bli trångt där inne! Jag känner ofta bebisens rörelser och de syns ganska tydligt på magen när h*n rör sig. Underbart! Är väldigt lugnt på dagen, men på kvällen och natten är det full rulle.

Kommentarer
Postat av: Britta

Åh, det där är lika vackert som att läsa en dikt.



Jag kan inte förstå att tiden gått så fort.

Och jag kan inte förstå att jag längtar så mycket efter någon som jag inte har träffat!

Jag vet att jag kommer älska det lilla knytet så mycket som jag älskar dig!

2009-04-23 @ 09:54:29
URL: http://sixth.blogg.se/
Postat av: Susanna

va mysigt att veta att den kan börja känna igen din röst om dom omkring dig:) måste kännas fantastiskt!

2009-04-23 @ 13:42:03
URL: http://goldkuhlsusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0