Måla om svarta möbler?

I vårat vardagsrum har vi svarta möbler, allt förutom vårat vardagsrumsbord som är i ek. Det är omöjligt att hitta ett vardagsrumsbord i svart, i alla fall till ett bra pris. Ikea har i princip bara svartbrun och det är ganska stor skillnad, en skillnad jag inte vill ska synas hos oss! Men svart är också ganska opraktiskt, damm och smuts syns direkt och det blir ganska dystert. Jag vill ha vita möbler, det är både stilrent och snyggt och ikea har mycket billigt i vitt. Problemet bara är att vi har en jättefin tvbänk i svart. Vi köpte den i mars när vi precis flyttat hit och jag älskar den verkligen. Funderar på att måla om den, men kan man måla om svarta möbler vita? Kan, kan man säkert. Men blir det snyggt? Tar det en evighet? Finns det måleriföretag som målar möbler? För jag tvivlar på att jag skulle kunna göra det själv.. Jag är ingen hemmafixare även fast jag gärna vill tro det ibland! För jag vill verkligen inte sälja den, för den är både snygg och praktiskt!

Tips någon?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nog tror jag den ska gå att måla vit, kanske finns någon speciell vit färg som är typ "extra täckande"? Man kan ju höra på någon såndär målarbutikgrej. Måla om saker är ju jättekul! Förstår ju dock att du inte vill förstöra möbeln, men jag tror att det ska gå hur bra som helst :) Vi har ju bara vita möbler hemma, det blir verkligen uppiggande & fräscht! Oj, vad långt detta blidde...

2009-12-05 @ 00:50:19
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Maria

Äsch nog ska det gå bra att måla om. Men du ska nog köpa en bra täckande målarfärg och sen se till att rugga upp ytan ordentligt med sandpapper. Sen får du nog räkna med att få måla minst 3 varv.

2009-12-05 @ 15:57:55
URL: http://slaria.blogg.se/
Postat av: Emelie

Köp en dammvippa ;]

2009-12-07 @ 20:38:21
URL: http://mumlaan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0