Vecka 39

Du är på dag 267 av 280. (95,4%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 15 jul 2009
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Det duniga hår som hittills täckt barnets hud försvinner och hudens rynkor är utslätade. Barnets avföring "mekonium" som samlats i tarmarna består av en blandning av lanugohår, gallpigment, utsöndringar från matsmältningssystemet och celler från tarmväggen. Barnet förbereder sig att födas genom att samla på sig extra mycket energi för att klara sig under förlossningen och de första levnadsdygnen innan mjölkproduktionen kommit igång.

Källa: Familjeliv.se



Mina tankar: Jag längtar så otroligt mycket efter det här lilla pyret just nu, finns inte så mycket mer att skriva :-) Har sammandragningar lite då och då, och det har börjat ila i bäckenet. Så förhoppningsvis håller h*n på att fixera sig nu! Just nu har h*n hicka, stackars liten :-) Har hickat i snart 10 minuter!

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag längtar också väldigt mycket efter det lilla underverket :)

2009-07-03 @ 01:36:00
Postat av: Malin

Men duuu min nedräknare stämmer visst! den står på 13 och det som nu står på det du skrev står också 13 dagar kvar :P

2009-07-03 @ 09:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0